مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

معرفی انواع میکرودرم ابریژن+ فواید، معایب و دستگاه

Microderm
فهرست مطالب

میکرودرم ابریژن نیز به عنوان یک روش لایه‌ برداری پوست می‌ تواند موجب کاهش اثرات پیری پوست شده و پوست را جذاب و زیبا نماید. این روش برای هر فردی با رنگ پوست متفاوت مناسب است و یک روش غیر تهاجمی و بی خطر محسوب می‌ شود.

طی مراحل انجام میکرودرم ابریژن فرد هیچ دردی حس نخواهد کرد و به داروی بی‌ حسی نیاز ندارد. تورم و احساس سوزش اندک از اثرات بعد از درمان است که طی چند روز التیام می‌ یابند.  در این مقاله به طور مفصل در مورد انواع میکرودرم ابریژن، فایده‌ های میکرودرم، معایب میکرودرم، دستگاه میکرودرم و مراحل انجام میکرودرم ابریژن صحبت می‌ کنیم.

معرفی انواع میکرودرم ابریژن

روش های مختلف برای انجام میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن در سه نوع کریستالی و سر الماسی و ابریشم قابل انجام است که در هر سه روش باید مراقبت‌ های قبل میکرودرم و مراقبت‌ های بعد میکرودرم را مورد توجه قرار داد تا نتیجه رضایت بخشی بدست آورید. در ادامه هر یک معرفی می‌ کنیم.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست

میکرودرم ابریژن کریستالی

در این نوع میکرودرم ابریژن سطح پوست توسط کریستال‌ های ساطع شده از یک هندپیس خراش اندازی ملایم و براق سازی می‌ شود. در این روش سلول‌ های مرده پوست در یک فرآیند ثانویه در هندپیس مشابه یا به همراه کریستال‌ ها ساکشن می‌ شوند.

 میکرودرم ابریژن سر الماسی

 در این نوع از میکرودرم ابریژن توسط یک هندپیس سر الماسی سلول‌ های مرده روی پوست خراشیده شده و لایه برداری انجام می‌ گیرد. در این روش نیز طی یک فرایند ثانویه یا در هندپیس مشابه سلول های مرده ساکشن می‌ شوند.

برای پوست‌ های حساس یا قسمت‌ هایی از پوست مانند زیر چشم که حساس هستند روش میکرودرم ابریژن سر الماسی مناسب‌ تر است. برای اینکه تاثیرگذاری این روش برای جوان سازی پوست مؤثرتر باشد می‌ توان آن را با یک روش لایه‌ برداری پوست صورت شیمیایی ملایم ترکیب کرد.

هیدرودرم ابریشم

Hydrodermabrasion یک روش جدید و به روز از میکرودرم ابریژن است. این روش ترکیب تزریق هم زمان پوستی محصولات و همچنین لایه‌ برداری بدون کریستال می باشد. تمامی مراحل تولید کلاژن را تحریک می‌ سازد. جریان خون در پوست شما به حداکثر می‌ رسد. به علت اینکه این مدل از میکرودرم روش جدیدی به حساب می آید، احتمالا هزینه های آن بالا باشد.

بیشتر بخوانید: نقش کلاژن

مراحل انجام میکرودرم

برای پاکسازی پوست مراحل انجام میکرودرم توسط دستگاه میکرودرم توسط پزشک روی پوست اعمال می‌ شود. بسته به تشخیص پزشک یکی از انواع میکرودرم ابریژن برای جوانسازی پوست بیمار انتخاب می ‌شود. 

پاک کردن آرایش

مواد آرایشی و چربی را کاملا از روی پوست پاک می کنیم.

شروع کار میکرودرم روی پوست

بر حسب نوع پوست و ضایعه آن روی قسمت‌ های گوناگون پوست در جهات مختلف سایش انجام می‌ شود. مدت زمان این کار بنابه صلاح دید پزشک حدوداً 30-20 دقیقه در صورت و 20 دقیقه در گردن است.

شروع کار میکرودرم روی پوست

قرارگرفتن دستگاه روی پوست

با قرار دادن دستگاه میکرودرم روی پوست نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده‌ ای با سطح پوست تماس می‌ یابد.

تراش روی پوست

در لایه‌ های فوقانی شاخی پوست تراش بسیار سطحی ایجاد می‌ شود.

انجام مکش روی پوست

در این مرحله برای جمع شدن کریستال‌ ها از سطح پوست و خون رسانی بهتر به بافت و سلول‌ های پوست و در نتیجه ترمیم پوست یک مکش روی پوست انجام می‌ گیرد.

نکته: مراقبت‌ های قبل میکرودرم را هنگام مشاوره اولیه با پزشک بپرسید و همچنین بعد از انجام جوان سازی پوست از پزشک یا پرستار بخواهید مراقبت‌ های بعد میکرودرم را به شما بگویند.

بیشتر بخوانید: هیدروفیشیال پوست

شستشو صورت

در پایان درمان صورت شسته شده و روی محل یک کرم قابض مثل اکسید دوزنک یا کالامین زده می‌ شود.

دستگاه های میکرودرم ابریژن

این نوع دستگاه یک وسیله پاکسازی پوست می باشد که برای انجام روش میکرودرم ابریژن از آن استفاده می کنیم. برای برداشتن لایه های پوست که شامل مواردی چون گرد و غبار، باقیمانده های کرم یا محصولات آرایشی از روی پوست می باشد که ما از این روش استفاده می کنیم. دستگاه های میکرودرم انواع مختلف دارند که ما در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. دستگاه میکرودرم، شامل دستگاه های میکرودرم خانگی، میکرودرم سالنی می باشد که در ادامه به معرفی انواع هر کدام از آن ها می پردازیم.

مدل ابریژن خانگی

  • دستگاه بخاردار دیاموند
  • کومودو
  • قلمی دکتر درم XN-9850
  • دستگاه ترانس دار خانگی
  • قلمی دیاموند

مدل ابریژن سالنی

  • سالنی ترانس دار
  • سالنی بخاردار
  • دستگاه درماکر (Derma Care)
  • دستگاه میکرودرمی آبی

مراقبت‌ های قبل میکرودرم

قبل از انجام این روش بهتر است با پزشک در مورد حساسیت‌ های پوستی و کارهایی که تا آن زمان روی پوست انجام دادید یک مشاوره مختصر داشته باشید. همچنین در مورد تاثیر داشتن میکرودرم ابریژن برای پوست شما و نتیجه آن با پزشک صحبت کنید و از او راهنمایی‌ های لازم را بگیرید؛ زیرا برای برخی افراد این روش درمانی مناسب نیست و ممکن است بعد از انجام رضایت کاملی بدست نیاورند یا با مشکل حادی مواجه شوند.

 فرد باید مراقبت‌ های قبل میکرودرم را بداند تا بتواند نتیجه بهتری از این روش پاکسازی بدست آورد. دقت کنید که یک هفته قبل از انجام میکرودرم نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید. همچنین استفاده از کرم برنزه و انجام اپیلاسیون ممنوع است. برای اینکه پوست نسبت به درمان حساس نشود باید سه روز قبل از شروع میکرودرم از کرم و ماسک لایه ‌بردار استفاده نشود.

 آشنایی با مراقبت‌ های قبل میکرودرم

مراقبت‌ های بعد میکرودرم چگونه است؟

قطعا برای اینکه از یک روش درمانی نتیجه رضایت بخش بگیریم باید مراقبت‌ هایی را بعد از درمان مدنظر قرار دهیم. برای اینکه فایده‌ های میکرودرم را به وضوح متوجه شوید باید به درستی مراقبت‌ های قبل میکرودرم و مراقبت‌ های بعد از آن را انجام دهید. در روش میکرودرم نیز با توجه به اینکه محدودیتی برای انجام فعالیت‌ های روزانه وجود ندارد ولی باید برای بهبود عوارض جزئی که در اثر انجام عمل روی پوست ایجاد می‌ شود مراقبت‌ هایی را بعد از درمان انجام داد. استفاده از مرطوب کننده‌ های ملایم برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست، عدم استفاده از داروهای موضعی حداقل یک روز پس از درمان و استفاده مداوم از ضد آفتاب مربوط به مراقبت‌ های بعد میکرودرم هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

معرفی انواع دستگاه میکرودرم ابریژن 

این دستگاه از دسته دستگاه‌ های مربوط به روش‌ های زیبایی پوست و به منظور جوان سازی و لایه برداری پوست توصیه می‌ شود. این دستگاه دارای نوآوری در طراحی و ساخت است و در سه نوع دستگاه میکرودرم خانگی، سالنی و کلینیکی وارد بازار شده‌ است. دستگاه‌ های مختلفی برای پاکسازی صورت متناسب با نیاز و نوع پوست وجود دارد که در ادامه به معرفی نوع خانگی و سالنی این محصول می‌ پردازیم.

فواید اصلی میکرودرم ابریژن

معایب این روش در مقایسه با فواید آن قابل اغماض است و یک روش پاکسازی بی‌ خطر محسوب می‌ شود. در ادامه به برخی از فایده‌ های آن اشاره می‌ کنیم.

  • از بین بردن سلول‌ های مرده و منافذ باز پوست
  • در اثر تحریک پوست موجب افزایش کلاژن پوست شده و به کاهش چین و چروک کمک می‌کند.
  • میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری بدون عارضه است.
  • این روش درمانی حتی برای پوست‌ های تیره نیز مناسب است.
  • در فواصل زمانی کوتاه می‌ توان میکرودرم ابریژن را انجام داد.
  • یکی از فایده‌ های میکرودرم، بدون درد بودن آن است که نیازی به استفاده از بی حسی نیست.
فواید اصلی میکرودرم ابریژن

 معایب میکرودرم ابریژن چیست؟

همان طور که گفته شد جوان سازی طی انجام مراحل میکرودرم یک روش بدون عارضه و غیر تهاجمی است و فایده‌ های این روش نسبت به معایب اش بسیار چشمگیر است، اما همانند هر روش درمانی دیگر ممکن است انواع میکرودرم ابریژن معایب و محدودیت‌ هایی را داشته‌ باشد.

  • ایجاد کبودی جزئی پوست به دلیل مکش سلول‌ های مرده از روی پوست
  • خشک و پوسته پوسته شدن پوست بعد از میکرودرم ابریژن
  • این روش برای افرادی که روی صورت خود تبخال یا زگیل دارند توصیه نمی‌ شود.
  • برای کسانی که در 2 ماه اخیر روی صورت خود جراحی داشته‌ اند این روش محدودیت دارد.
  • خانم‌ های باردار و افرادی که مبتلا به دیابت هستند یا در سیستم ایمنی آن‌ ها اختلال وجود دارد نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند.
  • افراد دارای کلوئید های فعال و زخم‌ های عمیق نیز در استفاده از میکرودرم ابریژن محدودیت دارند.

بیشتر بخوانید: پلاژن تراپی

هزینه میکرودرم ابریژن

قیمت پاکسازی پوست با میکرودرم به عواملی گوناگونی چون کلینیک مورد نظر و موقعیت مکانی آن، متخصصی که میکرودرم ابریژن انجام می دهد و میزان تخصص و مهارت آن، میزان درصد مشکلات پوستی، میزان چین و چروک های روی پوست صورت و استفاده از دستگاه های به روز و تمیز، و مهمتر از همه این است که از کدام مدل ابریژن استفاده می‌ کنند بستگی دارد. این موارد میزان هزینه را در میکرودرم متغیر می سازد و تاثیرگذار است. بهتر است قبل از انجام این روش به یک متخصص و مشاور در این زمینه مراجعه کنید و از قیمت و تعداد جلسات آن مطلع شوید.

کلام آخر

از روش‌ های مدرن برای لایه برداری و جوان سازی پوست انجام انواع میکرودرم ابریژن است که امروزه در بین خانم‌ ها برای درمان ضایعات پوستی و پاکسازی پوست مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از افراد برای داشتن پوستی درخشان و زیبا تمایل به استفاده از این روش درمانی دارند. در این مقاله مراحل انجام میکرودرم و مراقبت‌ های قبل میکرودرم و مراقبت‌ های بعد میکرودرم توضیح داده‌ شد و به معایب میکرودرم و فایده‌ های میکرودرم نیز اشاره گردید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید