مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اشتباهات رایج در آرایش مو که سن شما را دو برابر می کند!

اشتباهات-آرایش-مو.
فهرست مطالب

از آن جا که امروزه زنان در مورد چگونگی به نظر رسیدن سن خود مورد بمباران سوالات قرار می‌ گیرند بهتر است نکاتی را مد نظر داشته‌ باشند. یکی از ساده‌ ترین راه‌ ها این است که به آرایش مو توجه داشته‌ باشند، زیرا آرایش موی زنانه از جمله مواردی است که در زیبایی به چشم می‌ آید و نزد آرایشگر حرفه‌ ای مو مراجعه کنند. انتخاب آرایش موی زنانه نامناسب می‌ تواند سن تان را بیشتر نشان دهد یا بالعکس.

مدل موی چتری مناسب با فرم صورت شما چیست؟

تصمیم برای چتری گذاشتن یک تصمیم سخت است، زیرا که وقتی موهای خود را کوتاه می‌ کنید، بنابراین مدتی باید با مدل موی خود کنار بیایید تا دوباره بلند شود. چتری انواع مختلفی دارد. هنگامی که تصمیم به چتری زدن گرفتید حتما باید فرم صورت خود و اندازه پیشانی‌ تان را بررسی کنید.

انتخاب مدل موی چتری مناسب با فرم صورت شما می‌ تواند باعث شود مانند همیشه زیبا به نظر رسید. برای انتخاب مدل موی چتری مناسب با فرم صورت خود ابتدا ببینید صورت تان به چه شکل است.

بیشتر بخوانید: مدل کوتاهی موی فر

آرایشگر حرفه ای چه کارهایی باید انجام دهد؟

بسیاری از آرایشگرهایی که کار رنگ کردن موها و کوتاهی را انجام می‌ دهند، تجربه و مهارت لازم را ندارند. بنابراین، اگر قصد دارید به آرایشگاهی بروید، در مورد آنجا پرس و جو کنید و نمونه کارهای آن‌ ها را ببینید.  تحقیق درباره‌ ی آرایشگری که قرار است روی موهایتان کار کند، اهمیت زیادی دارد.

یک آرایشگر حرفه ای مو دوست دارد که مشتری‌ اش از او راضی باشد، به همین دلیل حتما شما را راهنمایی خواهد کرد  و مدل موی مناسب با فرم صورت شما را ارائه می‌ دهد.

کوتاهی نا‌مناسب مو

یکی از اشتباهاتی آرایشی مو زنانه که ممکن است شما دچار شوید، کوتاهی مو است. از آنجایی که رنگ کردن مکرر مو هم می‌ تواند موها را ضعیف تر کند، کوتاهی نا‌مناسب مو هم می‌ تواند آسیب بیشتری دنبال داشته‌ باشد. گاهی موی خیلی بلند می‌ تواند سنگینی بر روی سر ایجاد کند که موجب می‌ شود صورت بیافتد و زیبایی چهره هم مشخص نشود. از طرفی دیگر رسیدگی به موهای خیلی بلند قاعدتا  نسبت به موهای کوتاه‌ تر سخت‌ تر است و زمان بیشتری می‌ برد.

کوتاهی نامناسب مو

موخوره گرفتن

یکی از مواردی که زیبایی و سلامت موهای شما را کم می‌ کند، موخوره گرفتن است. علیرغم اینکه زیبایی ظاهر موهای شما با موخوره گرفتن از بین می‌ رود، وقتی موخوره نمایان می‌ شود دیگر چیزی جلودار آن نیست. از جمله مواردی که منجر به موخوره گرفتن می‌ شود عبارت‌ اند از:

  • همیشه موهای تان را می‌ بندید.
  • با موی خیس می‌ خوابید.
  • موی خیس خود را شانه می‌ کنید.
  • با حوله موهایتان را خشک می‌ کنید.
  • زیادی موهایتان را می‌ شوئید.
  • از متمرکز کننده باد سشوار استفاده نمی‌ کنید.
  • استفاده بیش از اندازه از نرم کننده‌ ها
  • حالت دادن زیادی به مو با ابزاری مانند اتو مو و… . پیشنهاد می‌ کنیم از رنگ کردن مکرر هم خودداری کنید. چرا که باعث تشدید موخوره گرفتن می‌ شود.

بیشتر بخوانید: درمان مو خوره

اهمیت استفاده از اکسسوری مو مناسب

قطعا همه ما طرفدار این هستیم که هر کسی هر چیزی را بپوشد که احساس خوبی را به او منتقل می‌ کند. اما اگر هدف شما یافتن مدل مویی است که شما را زیباتر نشان دهد، باید به جذابیت اکسسوری مو توجه کنید. جذابیت اکسسوری موی  دخترانه کم است. مثلا احتمالا باید از گیره‌ های رنگارنگ خودداری کنید. در عوض جذابیت اکسسوری‌ موی ساده و شیک مانند روسری ساتن و نوارهای مرواریدی ساده بیشتر است.

عوارض جدی رنگ کردن مکرر مو چیست؟

رنگ کردن موها یکی از کارهایی است که می توانیم برای ایجاد تنوع در ظاهر خود انجام دهیم، اما این کار به مهارت  نیاز دارد و رنگ کردن مکرر مو یا اشتباه آسیب‌ های زیادی را به همراه خواهد داشت.

 از اشتباهاتی که در آرایش موهایتان تاثیر دارد این است که موهایتان را یکباره از یک رنگ خیلی تیره به یک رنگ خیلی روشن تبدیل می‌ کنید. بهترین راه این است هر بار که موهایتان را رنگ می‌ کنید، کمی روشن‌ تر رنگ شان کنید.

این روش صدمه‌ ی کمتری به موهایتان می‌ رساند. به علاوه، روشن کردن تدریجی موها این مزیت را دارد که اگر تا به حال تجربه ی بلوند کردن موهایتان را نداشته‌ اید، به خودتان فرصت می‌ دهید که به تدریج با ظاهر روشن تر موهای خود کنار بیایید و به آن عادت کنید.

 رنگ‌ های تیره به نسبت روشن و بلوند آسیب کمتری به مو وارد کمی می‌ کنند. اما در کل بدانید رنگ کردن مکرر مو می تواند باعث سوختن تارهای موهای شما شود.

پس از رنگ کردن باید از شامپوها و نرم کننده‌ های به خصوصی استفاده کنید، اما حواس تان به نکاتی که در استفاده بیش از اندازه از نرم کننده‌ ها گفته شد هم باشد.

بیشتر بخوانید: سیلیکون در شامپو چیست

پس با توجه به نکاتی که در این مقاله به آنها پرداخته‌ شد حتما هنگام مراجعه به آرایشگاه مدل موی چتری مناسب با فرم صورت خود، مدل موی مناسب با فرم صورت خود را داشته‌ باشید و از آرایشگر حرفه‌ ای موی خود بخواهید انواع مدل مو را از ژورنال به شما نشان دهد.

hair-color-4

کلام آخر

ما در این مقاله به نکات حائز اهمیتی در رابطه با آرایش غلط مو که در بین خانم ها رایج می باشد، پرداختیم. سعی کنید عادات حالت دادن زیادی به مو، رنگ کردن مکرر مو را حذف کنید و تنها وقتی قصد دارید به مجالسی بروید این کار را انجام دهید. اگر می‌ خواهید آرایش موهایتان زیبا شود به جذابیت اکسسوری موی خود اهمیت دهید.

حتما آرایشگاه خوبی را انتخاب کنید تا کوتاهی نا‌ مناسب موهای تان موجب از بین رفتن اعتماد به نفس تان نشود.  با اینکار لطف بزرگی در حق خود و موهایتان کرده‌ اید و آنها را از موخوره گرفتن که می‌ تواند اذیت کننده باشد، نجات داده‌ اید.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید