مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

طرز صحیح سشوار کشیدن مو

Hairdryer
فهرست مطالب

قطعا هیچ چیز بهتر از سشوار کشیدن حرفه‌ای مو توسط آرایشگر حرفه‌ای مو در یک سالن زیبایی نیست. یک آرایشگر حرفه‌ای مو هر ترفندی را می‌داند که موهای شما فوق‌العاده به‌نظر برسد. اما از آنجایی که در همه شرایط امکان مراجعه به آرایشگاه‌های زیبایی نیست.

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم با بیان چند فوت و فن سشوار کشیدن به شما کمک کنیم تا همانند آرایشگاه‌های زیبایی مو‌های خود را به بهترین نحو سشوار کنید تا ضمن داشتن مو‌های زیبا مانع آسیب رسیدن به آنها شوید.  

در ادامه مقاله چند مورد از بهترین نکات و فوت وفن‌های سشوار کشیدن برای بانوان از جمله طرز صحیح سشوار کشیدن، تنظیم درجه سشوار، فوت و فن‌های حرکت سشوار، تقسیم بندی مو‌ها هنگام سشوار کشیدن، برس موی مناسب برای سشوار کشیدن، استفاده از سری سشوار و سشوار و سوزاندن موآورده شده‌است.

hair-drying-

سشوار کشیدن 

سشوار ابزاری برای سشوار کشیدن در جهت خشک کردن و حالت دادن به مو  می باشد. اما اگر طرز صحیح سشوار کشیدن را ندانید و از آن به درستی استفاده نکنید، سشوار می‌تواند باعث آسیب شود و موهای شما وز به نظر برسند. تنها چیزی که نیاز دارید تمرین، صبر و ابزار مناسب برای زیباتر شدن موهایتان است. تسلط بر چند تکنیک ساده به شما این امکان را می‌دهد.

 ویژگی‌های یک سشوار خوب را می‌دانید؟

یکی از راز‌های سشوار کشیدن خوب، انتخاب یک سشوار مناسب می باشد.  قبل از انتخاب، درباره ویژگی‌های یک سشوار خوب با موی خود تحقیق کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. از آنجا که تنظیم درجه سشوار شما بسیار مهم است( دما بر شکل موهای شما تأثیر می‌گذارد) به این موضوع توجه داشته‌باشید. به دنبال سشواری باشید که قابلیت تنظیم حرارت و سرعت هم داشته باشد. یک سشوار خوب ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؛ زیرا می ‌تواند از آسیب جلوگیری کند و نتیجه‌ای را که به دنبال آن هستید به شما بدهد.

بیشتر بخوانید: درست کردن موهای فر

good-hair-dryer

طرز صحیح سشوار کشیدن را یاد بگیریم

 طرز صحیح سشوار کشیدن مراحلی دارد که با توجه و رعایت آنها می‌توانید کاملا مانند یک آرایشگر حرفه ای مو عمل کنید. به هیچ عنوان وقتی موهایتان خیس است سشوار نکشید. ابتدا آب اضافی موهایتان را بگیرید. این امر مخصوصاً هنگام خشک کردن مو در خانه بسیار مهم است؛ زیرا تعداد دفعات استفاده از سشوار و برس مو را کاهش می‌دهد و از موخوره جلوگیری می‌کند.  سشوار کشیدن را به آرامی انجام دهید، چون موهای شما وقتی خیس هستند ظریف‌تر می شوند. ابتدا مو‌هایتان را به دو قسمت تقسیم کرده و قسمت راست مو‌هایتان را توسط گیره جمع کنید و خشک کردن را از سمت چپ شروع کنید. اگر مو‌هایتان خیلی پر پشت است.

هر کدام از این قسمت‌های چپ و راست را هم به قسمت های کوچک‌تر تقسیم کنید.( توضیحات تکمیلی‌تر در بخش تقسیم بندی مو‌ها هنگام سشوار کشیدن). مو‌هایتان را لایه لایه خشک کنید تا پف نکند یا وز نشوند. این مراحل را برای قسمت راست مو‌هایتان تکرار کنید. سشوار کشیدن را از قسمت ریشه به سمت انتهای مو انجام دهید. در تمامی این مراحل استفاده از یک برس موی مناسب برای سشوار کشیدن الزامی است. قسمت‌ها باید به اندازه برس مو باشند تا بتوان موها را به طور موثر صاف کرد و حالت داد.

بیشتر بخوانید: روش های رنگ مو

اهمیت تنظیم درجه سشوار

یک قانون اصلی که هنگام سشوار کشیدن مو باید آن را به خاطر بسپارید، تنظیم درجه سشوار است. استفاده از دمای بالا در مدت زمان طولانی می‌تواند به ساختار موآسیب برساند و منجر به کدر شدن، خشکی موهای شما شود. برای اینکه موجب آسیب به موهایتان نشوید و استفاده از سشوار و سوزاندن مو‌های شما خاطره بدی را در ذهن شما حک نکند،  استفاده از سری سشوار هم در این بخش می‌تواند کمک به‌سزایی کند.

 قبل از حالت دادن به موهای خود به تنظیم درجه سشوار بپردازید و تا حد امکان از حرارت کم استفاده کنید. دانستن اینکه چگونه موهای خود را به آرامی سشوار کنید، به محافظت و حفظ آن در حالت خوب کمک می‌کند.

می‌+6توانید سشوار خود را روی حرارت متوسط و سرعت هوای بالا قرار دهید. موها را باد بزنید تا 80 درصد خشک شوند. 

Hairdryer-hair

فوت و فن های حرکت سشوار

علاوه بر تنظیم درجه سشوار، دانستن فوت و فن‌های حرکت سشوار برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌تواند به شما کمک بزرگی کند. برای خشک کردن موها با سشوار، حرکت دادن مداوم سشوار بر روی قسمت‌های مختلف موی سر از اهمیت زیادی برخوردار هست و کمک می‌کند تا موها بهتر خشک شوند. پس به هیچ عنوان سشوار رو در یک نقطه روی سر نگه ندارید.

سشوار را به گونه‌ای بگیرید تا دهانه سشوار به سمت پایین باشد.

همیشه از ریشه مو شروع به خشک کردن موها کنید تا به قسمت‌های پایینی برسید.

همیشه موها را در همان جهتی که رشد می‌کنند سشوار بکشید (سشوار را از پایه به سمت نوک آن و در جهت پایین لایه کوتیکول حرکت دهید. این کار باعث می‌شود که کوتیکول در حین خشک شدن بسته شود و در عین حال از موهای شما نیز محافظت می‌کند و موخوه نمی‌گیرید).

رعایت همین فوت و فن‌های حرکت سشوار دلیل تمایز یک آرایشگر حرفه‌ای مو با شما می‌باشد.

نحوه تقسیم بندی مو‌ها هنگام سشوار کشیدن

در کنار فوت و فن‌های حرکت سشوار عوامل دیگری در سشوار کشیدن خوب موثر هستند.

با تقسیم بندی موها هنگام سشوار کشیدن می‌توانید خشک کردن و حالت دادن مو‌های خود را راحت‌تر مدیریت کنید. 

برای تقسیم بندی مو‌ها هنگام سشوار کشیدن می‌توانید از گیره استفاده کنید و قسمتی از موهایتان که انتخاب کرده‌اید را با آن از سایر قسمت‌ها جدا کنید. برای این کار می‌توانید آنها را به پنج یا شش قسمت تقسیم کنید. با این کار مو‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنید که با استفاده از حرارت کم یا متوسط سریع‌تر خشک می‌شوند.

موهای کناره‌های سرتان راحت‌ترین روش برای برس زدن و خشک کردن خواهند بود، بنابراین بهتر است ابتدا با آنها شروع کنید. به‌ عنوان جایگزین، ابتدا پشت سر خود را با سشوار خشک کنید.

How-to-divide-the-hair-while-drying

خرید برس موی مناسب برای سشوار کشیدن

پس از تقسیم بندی مو‌ها هنگام سشوار کشیدن نوبت به برس موی مناسب برای سشوار کشیدن می‌رسد. استفاده از برس مو در سشوار کشیدن وقت کمتری از شما می‌گیرد.

دقیقا به همان میزان که ویژگی‌های یک سشوار خوب مهم است، به همان میزان هم باید در انتخاب برس موی مناسب برای سشوار کشیدن وقت بگذارید. انواع مختلفی برس مو وجود دارد که با توجه به جنس و ضخامت موی خود می‌توانید آنها را انتخاب کنید. 

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا روی انتخاب برس موی مناسب برای سشوار کشیدن انقدر تاکید شده‌است؟ به دلیل اینکه برس مو نامناسب می‌تواند به مو‌های شما آسیب برساند و حتی باعث ریزش مو‌های شما شود. برس موی براشینگ یا همان برس گرد و برس فلزی، برس موی مناسب برای سشوار کشیدن می‌باشند.

لزوم استفاده از سری سشوار

یکی دیگر از مواردی که در ویژگی‌های یک سشوار خوب حائز اهمیت است، داشتن سری مخصوص به عنوان محافظ حرارتی است. استفاده از سری سشوار حتی می‌تواند نگرانی شما را از بابت استفاده از سشوار و سوزاندن مو بر‌طرف کند.

 استتفاده از سری سشوار می‌تواند هنگام خشک شدن، هوا را به طور یکنواخت در بین موهای شما پخش کند و

از نزدیک شدن بیس از حد موها به گرما جلوگیری می‌کند.

حتی اگر شرایط استفاده از سری سشوار را نداشتید یا در تجهیزات سشوار شما نبود، سعی کنید سشوار را حداقل 15 سانتی‌متر از موهای خود دور نگه دارید و آن را به سمت پایین زاویه دهید. 

بیشتر بخوانید: اولاپلکس تراپی

استفاده نادرست از سشوار و سوزاندن مو

یکی از مسائلی که ممکن است نگران کننده‌باشد، مسئله استفاده از سشوار و سوزاندن مو است. برای خشک کردن ریشه مو باید تنظیم درجه سشوار به گونه‌ای باشد که حرارت زیادی را به مو انتقال ندهد. در ضمن بیشتر از 30 ثانیه روی ریشه مو متمرکز نشوید، چون این امکان وجود دارد حرارت و گرمای سشوار باعث آسیب رساندن به ریشه مو  شود.

Improper-use-of-hair-dryer-3

کلام آخر

حال که با ویژگی‌ های یک سشوار خوب و طرز صحیح سشوار کشیدن و فوت و فن‌ های حرکت سشوار آشنا شدید، می‌ توانید آنها را به کار گیرید تا به زیبایی و سلامت مو‌های خود کمک کنید. به عنوان نکته آخر پیشنهاد ما به شما این است که استفاده از سری سشوار را فراموش نکنید.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید