مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اولاپلکس تراپی جادوی ترمیم مو

Olaplex
فهرست مطالب

موها یکی از حساس ترین قسمت های مرتبط با زیبایی بدن می باشد. امروزه روش های زیادی برای مراقبت و زیباسازی موها وجود دارد. یکی از روش های نوین و بسیار کاربردی مراقبتی مو، اولاپلکس و یا پلکس تراپی می باشد. در این روش، پیوندهای دی­سولفید آسیب ­دیده در موها که با دکلره، رنگ مو، ریباندینگ مو، براشینگ مو و …دچار آسیب شده اند، ترمیم و بازسازی خواهند شد. همچنین در صورتی که موهای تان را بیش از حد ­رنگ کرده باشید ، اولاپلکس به شما امکان بازگرداندن قدرت، ساختار و یکپارچگی موهای تان را خواهد داد. 

Olaplex hair therapy

اولاپلکس همچنین توانایی رساندن موهای تیره و ضعیف را به روشن ترین پایه بدون هیچ گونه آسیب دیدگی دارد. محصول اولاپلکس محصول کشور آمريکا و اختراع دکتر اریک بریسلی ( دکترای مواد) و دکتر کریگ هوگر ( دکترای شیمی) است. همچنین ناگفته نماند ماده ی اولاپلکس فاقد مواد مضری همچون: سیلیکون، سولفات، آلدئید، فتالات و DEA می باشد.   

بیشتر بخوانید: لوازم مورد نیاز رنگ مو

از اولاپلکس در چه کارهایی می توان استفاده کرد؟

اولاپلکس، درخشندگی، استحکام و سلامت مو را تضمین می کند و برای همه ی افراد چه کسانی که موهای رنگ شده و ضعیف دارند و یا چه کسانی که تا به حال موهای شان رنگ نکرده اند مناسب می باشد. در این جا برخی از کاربردهای آن را بررسی می کنیم.

  • استفاده  به عنوان مکمل رنگ مو
  • استفاده به عنوان مکمل پودر دکلره
  • استفاده انحصاری برای اولاپلکس تراپی برای درمان موهای آسیب دیده 

اولاپلکس در رنگ مو

برای استفاده از اولاپلکس تراپی در رنگ مو، ابتدا باید رنگ موردنظر را با اکسیدان یا فعال کننده رنگ به خوبی ترکیب کرده. سپس در ازای هر ١٠٠ میل رنگ مقدار ٣/٧۵ میلی لیتراز اولاپلکس شماره ١ به مخلوط رنگ اضافه نمایید. این ترکیب را به خوبی مخلوط نمایید.

اولاپلکس در پودر دکلره

برای دکلره کردن مو یا آمبره و بالیاژ کردن مو. مقدار 30 گرم از  پودر دکلره را با اکسیدان یا فعال کننده( اکسیدان های۶٪‏، ٩٪‏، ١٢٪‏) مخلوط نمایید. سپس از اولاپلکس تراپی شماره ١ به اندازه ٧/۵ میلی لیتر به ترکیب اضافه کرده و آن را به خوبی مخلوط نمایید.

پس از استفاده از این ترکیب و روشن شدن موها باید موها را به طور کامل بدون هیچ ماده ی دیگری آبکشی کرده. تنها به کمک حوله خشک نمایید.  در صورتی که ١۵ الی ٢٠ درصد از رطوبت مو باقی ماند، نوبت آن است که مو را با اولاپلکس شماره ٢ به مدت 15 تا 20 دقیقه ماساژ دهید. در آخر با یک کلاه رنگ موها پوشانده شده و به مدت ١ الی ٢٢ ساعت صبر کنید. سپس موها آبکشی و کاملاً خشک کنید بعد در آخر درصورت نیاز به رنگساژ مدنظر می توانید رنگساژ کنید.

معرفی انواع اولاپلکس و بررسی آن ها

N1 تا N4 مراحل اصلی اولاپلکس قلمداد می شود. اولاپلکس روی پیوندهای سولفیدی اثر گذاشته و در ترکیبات آن دکلره و رنگ مو وجود دارد. اکنون به صورت اجمالی به بررسی این روش ها می پردازیم.

اولاپلکس N1

این شماره تنها برای انجام اولاپلکس تراپی در آرایشگاه ها و برای تقویت موها در حین دکلره کردن کاربرد دارد.

اولاپلکس N2

از این شماره برای تقویت موها درست در زمانی که رنگ و دکلره را از موها شستید. برای جلوگیری از آسیب موها می توان بهره برد.

اولاپلکس N3

این شماره از اولاپلکس به عنوان یک درمان خانگی به صورت یک بار در هفته توصیه می شود . بهترین زمان استفاده از این اولاپلکس، قبل از زدن شامپو و نرم ­کننده می باشد. برای استفاده از این ماده 1 تا 3 قاشق چای­خوری از اولاپلکس را برای مرطوب کردن موها بزنید. آن ها را بطور یکسان شانه کنید. سپس این ماده را 10تا 30 دقیقه و یا یک شب تا صبح بگذارید روی موها بماند.

اولاپلکس N4

این اولاپلکس در حقیقت به عنوان شامپو تقویت کننده مو عمل می کند. از آن برای آبرسانی، افزایش قدرت موها در هر بار شست و شو استفاده می شود.

Types-of-Olaplex

نکاتی در مورد اولاپلکس

در زمان استفاده از پودر دکلره برای روشن سازی مو، در هر ۱۵ گرم دکلره احتیاج به استفاده از ۴میل از محلول اولاپلکس تراپی شماره ۱ می باشد. برای مثال در صورتی که از ۹۰ گرم پودر دکلره باتوجه به ميزان و حجم مو استفاده کرده اید. باید ۲۴ میل از محلول اولاپلکس شماره ۱ را در داخل مخلوط اکسیدان و پودر دکلره ریخته و عمل دکلره را انجام دهید. سپس همانطور که گفته شد پس از شست و شو مواد از روی موها محلول شماره ۲ را مثل ماسک مو روی موها ماساژ دهید.  و سپس ۱۵ دقیقه صبر نمایید و موهای خود را با آب ولرم شست و شو دهید.  

ماده ی اولاپلکس چه کاربردی دارد؟

همانطور که گفته شد ماده ی اولا پلکس فاقد هرگونه روغن و چربی می باشد. بنابراین استفاده از اولا پلکس موجب چرب شدن موها نخواهد شد و موجب حفظ رطوبت و تحکیم پیوند حیاتی مو می شود. در صورت دارا بودن موهای آسیب دیده و دمج ، هزینه شما در خرید رنگ مو و خرید مواد دکلره زیاد خواهد بود. زیرا علاوه بر هزینه بالای تامین مواد، وارد شدن حجم زیاد مواد شیمیایی به مو باعث اسیب شدید آن می گردد.

Olaplex-material-2

با توجه به اینکه مو خشک است، کم بود رطوبت خود را از طريق رنگ و اکسیدان جبران می کند. به اصطلاح, مو رنگ را میخورد. در اولاپلکس تراپی توجه داشته باشید که استفاده از حجم زیاد مو به خصوص در مرحله های اولیه( شامل دکلره و رنگ) موجب کاهش رنگ پذیری موها می شود.  استفاده از پودر دکلره مناسب مثل پودر یخ یا پودرهای باکیفیت موجب کاهش آسیب مو در اولاپلکس می شود.  

چه تفاوتی میان اولاپلکس و کراتینه وجود دارد؟

اگر به دنبال تفاوت های میان اولاپلکس تراپی و کراتینه می باشید، در چند مورد می توان تفاوت های این دو مورد را بررسی کرد:

معمولا کراتین در بیشتر موارد با اتوکشی همراه است. اتوکشی در این روش باید با اتوی سرامیکی و در دمای بالا انجام گیرد. بنابراین موهایی که در اثر رنگ و مش دچار سوختگی و آسیب شده اند، ممکن است در اتوکشی مجددا دچار آسیب شوند. در این مورد چاره اولاپلکس تراپی در یک دوره یک ماهه است.

Olaplex-therapy

کلام آخر

 اولاپلکس تراپی بدون اتوکشی است. این روش پیوندهای مو را هم احیا می کند و به موها صافی طبیعی می بخشد. اگر دنبال کراتینه مو و در اصطلاح صافی خیلی بالا و شلاقی شدن مو هستید. حتما یک دوره اولاپلکس کنید. سپس موها را کراتینه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید