مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کاربرد کانسیلر در آرایش چیست؟

Application of concealer
فهرست مطالب

سال های زیادی است که شاهد استفاده خانم ها از لوازم آرایشی هستیم و کمتر کسی پیدا می شود از میان خانم ها که از آرایش کردن خوشش نیاید، اصطلاحات آرایشی و کاربرد هر یک را نداند. امروزه بیشتر آرایش‌ها گریمی بوده و همه به دنبال برطرف کردن ایرادهای چهره هستند. چهره هیچ‌کس بی عیب نیست و هر کسی ممکن است ایرادهای جرئی در چهره خود داشته باشد، همه با وجود همین ایرادها هم زیبا هستند، ولی از آن جایی که بشر طالب زیبایی بیشتر است، همیشه به دنبال روش‌ هایی برای زیباتر دیده شدن می‌گردد. در این مقاله به صورت اختصاصی کاربرد کانسیلر در آرایش صورت را بررسی می‌کنیم.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر (Concealer) یک نوع کرم پودر فشرده است. از قابلیت پوشش دهی بسیاری برخوردار می باشد. این ابزار آرایشی به راحتی می تواند نواقص صورت را پوشش دهد. برای مثال پوشاندن سیاهی دور چشم، جای جوش ها و… از کاربردهای این وسیله آرایشی به شمار می رود. امروزه تولید کنندگان لوازم آرایشی، انواع مختلفی از کانسیلر را تولید می کنند. انتخاب نوع کانسیلر تا حد زیادی نوع پوست افراد و همچنین نوع آرایش مورد نظر بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: انواع میکاپ صورت

انواع کانسیلر

انواع کانسیلر موجود در بازار شامل کانسیلرهای استیکی، مایع، مدادی، پودری و کرمی می باشند. کانسیلرهای استیکی و مدادی کمی چرب هستند و باید برای پوست های خشک استفاده شوند. چرا که استفاده از آن ها برای پوست های چرب باعث مسدود شدن منافذ خواهد شد. در مقابل کانسیلرهای مایع که حالتی مات دارند، بهترین انتخاب برای پوست های چرب هستند.

کانسیلرها از نظر رنگ هم به انواع مختلفی تقسیم می شوند. برای مثال می توان به کانسیلرهای نارنجی، صورتی، زرد، سبز، بنفش و… اشاره کرد. کاربرد کانسیلر رنگی در آرایش با توجه به رنگ آن بسیار متنوع است. مثلا از کانسیلر سبز برای پوشاندن لکه های قرمز، از کانسیلر صورتی برای پوشاندن تیرگی اطراف چشم و… استفاده می شود.

بنابراین در انتخاب نوع کانسیلر و رنگ آن باید دقت زیادی به خرج دهید. حتی می توانید برای انجام این کار از یک فرد ماهر و متخصص کمک بگیرید که بهترین انتخاب را داشته باشید.

concealer

تفاوت کانسیلر با کانتور چیست؟

بعضی از افراد کانسیلر و کانتور را با هم اشتباه می کنند. کانسیلر محصولی آرایشی می باشد که جهت داشتن پوستی صاف و عاری از هرگونه لک و آکنه می‌ باشد. کانتور در حقیقت عملیاتی است که توسط کانسیلر اجرا می‌شود تا نقوص چهره را بپوشاند و سایه روشن‌ هایی ایجاد کرده تا توجه بیننده را معطوف کند. در حقیقت کانتور متدی است که برای برجسته‌ سازی دور گونه، حواشی فک و اطراف چشم‌ها به کار می رود.

کاربرد کانسیلر در آرایش

همانطور که گفتیم اصلی ترین کاربرد کانسیلر در آرایش، پوشاندن عیب و نقش های صورت است. شما می توانید به کمک کانسیلر تمام ایرادات پوستی خود را پوشش دهید. و چهره ای بی نقص و جذاب و در عین حال کاملا طبیعی و نچرال داشته باشید.

کاربرد کانسیلر در آرایش بسیار زیاد است، به همین دلیل ما در این مطلب فقط برخی از رایج ترین و مهم ترین کاربردهای آن را به شما معرفی خواهیم کرد. این کاربردها عبارتند از:

پوشاندن لک صورت

پوشاندن لک صورت یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین کاربردهای کانسیلر در آرایش به شمار می رود. برای این کار شما باید ابتدا یک کانسیلر مناسب با نوع و رنگ پوست خود انتخاب کنید. سپس این کانسیلر را به صورت نقطه ای روی لک ها یا جوش های صورت زده و آن ها را با استفاده از بیوتی بلندر محو کنید.

انجام اینکار هم بعد و هم قبل از زدن پرایمر و یا کرم پودر امکان پذیر است. اما اگر بعد از کرم پودر این کار را انجام دهید بهتر خواهد بود. در نهایت هم می توانید از یک پودر فیکس یا اسپری فیکساتور برای خشک کردن کانسیلر و ماندگاری بیشتر آرایش خود کمک بگیرید.

پوشاندن سیاهی دور چشم

کبودی و سیاهی دور چشم یکی از مشکلات شایع پوست است. بروز تیرگی و حلقه سیاه دور چشم باعث می شود که سن افراد بیشتر از چیزی که واقع هست به نظر برسد و چهره فرد را خسته و بی حال نشان می دهد. به همین دلیل می توان با استفاده از کانسیلر به راحتی این مشکل را پوشش داد.

برای پوشاندن سیاهی دور چشم کافیست با استفاده از کانسیلر یک مثلث زیر چشم خود بکشید. و سپس با استفاده از بیوتی بلندر آن را پخش یا همان بلند (Blend) نمایید. اگر از کانسیلرهای مایع و یا چرب استفاده می کنید، باید به کمک یک پودر فیکس مخصوص این قسمت را خشک کنید تا خط و خطوطی روی آن به وجود نیاید.

کانتورینگ صورت با کانسیلر

کانتورینگ یکی از جدیدترین تکنیک های آرایشی است که به کمک آن می توان صورت را زاویه دار کرده و به قسمت های مختلف صورت عمق و بُعد بخشید. برای کانتورینگ صورت با کانسیلر، شما به سه رنگ کانسیلر نیاز خواهید داشت که یکی روشن تر، یکی تیره تر و یکی تقریبا همرنگ پوست باشد.

شما می توانید با استفاده از این سه رنگ، به اجزای مختلف صورت خود فرم دلخواه بدهید. مثلا برای کانتور کردن بینی می توانید قسمت های گوشتی آن را با کانسیلر تیره پوشش داده و نوک بینی و استخوان آن را کانسیلر روشن بزنید. همچنین می توانید قسمت هایی مانند گونه را برجسته تر کرده و یا قسمت های فک و پیشانی را زاویه دار کنید. در حقیقت کانتورینگ صورت با کانسیلر روشی است که به شما کمک می کند همان فرم دلخواه خود را بدون جراحی و یا تزریق های مختلف روی صورت خود به وجود بیاورید.

بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی پلک

کاربرد کانسیلر رنگی

همانطور که در بخش های قبلی هم اشاره کردیم، کانسیلرها در رنگ های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده اند. هر رنگ از کانسیلر برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. میکاپ آرتیست های حرفه ای به خوبی از کاربرد کانسیلر رنگی آگاه اند و از هر رنگ به درستی روی صورت استفاده می کنند.

کاربرد هر رنگ از کانسیلر به صورت زیر است:

کانسیلر زرد

این کانسیلر به خوبی تمام لکه ها و تیرگی ها را پوشش می دهد و برای انواع پوست با تناژهای مختلف مناسب است.

کانسیلر سبز

رنگ سبز برای خنثی کردن قرمزی پوست کاربرد دارد. بنابراین شما می توانید تمام جوش ها و لکه های قرمز روی پوست خود را با این کانسیلر پوشش دهید.

کانسیلر نارنجی

این کانسیلر بیشتر برای افرادی که پوست سبزه و تیره دارند مناسب است.

کانسیلر صورتی و بنفش

کانسیلرهای صورتی و بنفش برای پوشاندن کبودی ها و تیرگی دور چشم کاربرد دارند.

قیمت کانسیلر صورت

قیمت کانسیلر صورت به موارد مختلفی بستگی دارد و نمی توان میزان دقیقی برای آن اعلام کرد. برای مثال مواردی مانند برند تولید کننده، نوع کانسیلر، رنگ کانسیلر، حجم آن، فروشنده مورد نظر و… از مهم ترین عواملی هستند که می توانند روی قیمت کانسیلر صورت تاثیر داشته باشند.

کلام آخر

در این مقاله از صندلی سعی کردیم شما را با کاربرد کانسیلر در آرایش صورت آشنا کرده و انواع آن را به شما معرفی کنیم. همانطور که متوجه شدید، این وسیله می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد و به شما کمک کند میکاپ طبیعی تر و جذاب تری داشته باشید.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید