مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

انواع هاشور ابرو + عوارض و قیمت و ماندگاری

eyebrow-Hachure-issues
فهرست مطالب

ابروها می توانند تأثیر به سزایی بر زیبایی صورت داشته باشند و همین باعث می شود تا روش های مختلفی از جمله هاشور ابرو، برای زیبایی و تقویت ابروها ابداع شود. هاشور یا همان تاتو ابرو یک نوع آرایش ابرو برای کسانی است که ابروهای کم پشتی داشته و علاقمند به داشتن ابروهای زیبا و پر پشت هستند. ما تصمیم داریم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد، آشنایی با عنوان خدمات ابرو در اختیار شما بگذاریم. در این مقاله به دلایل کم رنگ شدن و رنگ نگرفتن هاشور ابرو، عوارض و … بررسی می کنیم. در نهایت پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.


2 دلیل اصلی کمرنگ شدن هاشور ابرو

یکی از مشکلاتی که خانم ها بعد از انجام هاشور ابرو با آن روبه رو می شوند، کمرنگ شدن هاشور و یا تغییر رنگ ابروها می باشد. این تغییر رنگ می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها نوع پوست است. برای مثال، پوست هایی که چرب و روشن هستند، سریع رنگ خود را از دست می دهند.

کمرنگ شدن هاشور ابرو

این نوع از پوست به دلیل باز بودن منافذ پوستی و ترشح بیش از حد چربی به سرعت رنگ را از دست داده و یا گاهی اوقات اصلاً رنگ نمی گیرند؛ بنابراین برای این نوع پوست باید از رنگ تاتو تیره تر استفاده کرد. بعد از هاشور ابرو با دستگاه میکروپیگمنتیشن ابرو، رنگ هاشور اکسید شده و این موضوع باعث تغییر رنگ هاشور می شود. علاوه بر موارد گفته شده، کمرنگ شدن آن به عواملی چون مصرف کردن دارو های هورمونی، زایمان و شیردهی، عمل جراحی و یا سیکل ماهانه بستگی دارد.

کنده شدن هاشور

امروزه تاتو ابرو به علت ایجاد زیبایی در چهره توانسته نظر بانوان بسیاری را به خود جلب کند. یکی از مسائلی که افراد بعد از اتمام کار با آن مواجه می شوند، کنده شدن یا کمرنگ شدن هاشور ابرو می باشد. در این قسمت به مواردی که باعث بروز این مشکلات می شوند، می پردازیم:

  • نفوذ سوزن در عمق نامناسب پوست
  • جنس پوست
  • عدم مراقبت از محل هاشور یا تاتو شده
  • خوب نبودن جنس رنگ کار شده بر روی ابرو
  • عدم استفاده مناسب از بی حسی پوست
  • استفاده از الکل به جای سرم
  • رقیق بودن مواد میکروپیگمنتیشن

پوسته پوسته شدن هاشور ابرو

بعد از انجام هاشور ابروها می توان گفت که بهبود آن 25 تا 30 روز زمان خواهد برد. از روز سوم به بعد شاهد پوسته پوسته شدن ابرو خواهید بود که امری طبیعی و نشان دهنده بهبود پوست شما می باشد. هنگام پوسته شدن ابرو به هیچ وجه دلمه های حاصل از زخم را نکنید؛ زیرا باعث باز شدن مجدد زخم شما شده و روند بهبودی شما را مختل می کند.

3 روش ترند هاشور ابرو

در روش هاشور ابرو تار های نازکی در میان ابروها طراحی شده و باعث می شود تا ابروها حالت طبیعی خود را حفظ کرده و پر پشت تر از قبل به نظر آید. به همین دلیل هاشور ابرو با دارا بودن انواع مختلفی توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

میکروبلیدینگ ابرو

در این روش از قلمی به نام بلید برای ایجاد هاشور روی ابرو استفاده می شود. بلید ظاهری شبیه به تیغ دارد که سوزن های آن در یک ردیف چیده شده اند. در این روش میکروبلیدر تار های نازک و سطحی را میان ابرو ها طراحی می کند. مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو با توجه به شرایطی از جمله جنس پوست فرد، شرایط آب و هوایی و… بین 6 الی 12 ماه متغیر است.

میکروبلیدینگ ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو

 این روش به وسیله دستگاه مخصوص و وسایل یکبار مصرف انجام می شود و با دستگاه تارهایی شبیه به مو در نواحی خالی و کم پشت ایجاد می شود. در این روش رنگدانه ها به عمق بیشتری از پوست نفوذ می کنند و به همین دلیل ماندگاری بیشتری (12 الی 24 ماه) دارند.

فیبروز ابرو

این روش دقیقاً مشابه میکروبلیدینگ است با این تفاوت که در دستگاه فیبروز ابرو ، به جای سوزن از تیغه های نازک استفاده می شود. همچنین ماندگاری آن نسبت به روش میکروبلیدینگ کمتر است.

چرا گاهی هاشور ابرو به خوبی رنگ نمی گیرد؟

امروزه بانوان زیادی هستند که برای زیبایی ابروهای خود از هاشور یا تاتو ابرو استفاده می کنند. در برخی از موارد بنا به دلایلی ابروها رنگ نمی گیرند و یا هاشور آن بعد از مدتی کمرنگ می شود. این دلایل عبارت اند از:

رنگ نگرفتن هاشور ابرو

با عوارض هاشور ابرو چیست؟

همانطور که گفتیم هاشور یا تاتو ابروها یکی از روش هایی است که امروزه خانم ها با انجام دادن آن فرم زیباتری به ابروهای خود می دهند. این تکنیک علاوه بر زیبایی، عوارضی هم دارد که لازم است با آن ها آشنا شوید:

  • ایجاد حساسیت و آلرژی
  • جلوگیری از رشد ابروها
  • ایجاد عفونت
  • تورم پوست
  • خون ریزی
  • آسیب به فولیکول های مو

میزان ماندگاری هاشور ابرو چقدر است؟

به صورت دقیق نمی توان گفت که ماندگاری هاشور بر روی ابروها تا چه مدت است. نکته ای که در هر نوعی از تاتو وجود دارد این است که به ‌مرور زمان رنگ خود را از دست می دهد و نیاز به ترمیم دارد. البته به این نکته توجه کنید که ماندگاری آن به نوع پوست و شرایط دیگری نیز بستگی دارد. مثلا در پوست های چرب، کمرنگ شدن هاشور زودتر اتفاق خواهد افتاد.

میزان ماندگاری هاشور ابرو

قیمت هاشور ابرو به طور میانگین چقدر است؟

قیمت این خدمات آرایشی، با توجه به نوع آن و کیفیت و مهارت آرایشگر تعیین خواهد شد. مواردی مانند، قیمت مواد اولیه، قیمت مداد هاشور ابرو، مدل ابرو و منطقه آرایشگاه می توانند بر قیمت هاشور ابرو تأثیرگذار باشند. به صورت تقریبی می توان گفت، قیمت هاشور ابرو حدودا بین 400 تا 800 هزار تومان متغیر است و احتمال دارد در تهران این مبلغ افزایش پیدا کند.

کلام آخر

در این مقاله در مورد هاشور ابرو و انواع آن، ماندگاری، علت تغییر رنگ،  پوسته پوسته شدن ابرو بعد از هاشور و همچنین علل کمرنگ شدن آن صحبت کردیم. اگر تصمیم انجام این کار را دارید توصیه می کنیم که بعد از مطالعه این مقاله، به آرایشگاه های معتبر و تخصصی مراجعه کنید تا این کار با بهترین و بهداشتی ترین وسایل انجام شود.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

  1. من دو ماه پیش رفتم برای میکروبلیدینگ ولی جای خوبی نرفتم، کاش میشد ریمو کنم🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید