مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بیش از 10 مورد از فواید نوشیدن آب

آب و چاقی صورت
فهرست مطالب

نوشیدن آب و تأثیرات آن بر سلامت پوست نیز بر کسی پوشیده نیست؛ اما چگونگی تاثیرات آن شاید ابهام داشته باشد؛ با ما همراه باشید تا با فواید نوشیدن آب برای صورت، سه فایده مهم آب، فواید نوشیدن آب برای پوست، فواید آب برای مو، فواید نوشیدن آب قبل از خواب، تاثیر آب بر خون و تاثیر آب بر چاقی صورت آشنا شوید.

فواید نوشیدن آب و تاثیرات آن بر سلامت پوست چیست؟

افزایش مصرف آب تاثیر مثبتی بر سلامت کلی پوست شما خواهد داشت. در کل، پوست شما حاوی 64 درصد آب است و دانستن همین موضوع اهمیت نوشیدن آب و تأثیرات آن بر سلامت پوست را نشان می ‌دهد. نوشیدن روزانه مقدار کافی آب برای سلامت کلی مهم است. آب به هضم غذا، گردش خون، جذب و حتی پاک‌ سازی پوست و بدن از سموم کمک می ‌کند. جالب است که همه موافق نیستند که مصرف آب پوست را بهبود می ‌بخشد (علت این امر هم وابسته کردن افراد تنها به لوازم ‌آرایشی برای سود بیشتر است) اما مطمئناً نمی ‌تواند آسیب برساند.

فواید نوشیدن آب

بسیاری از افرادی که در یک مطالعه شرکت کرده ‌اند افزایش نوشیدن آب در طول روز را موجب درخشان ‌تر شدن پوست خود اعلام نمودند. حتی افرادی که در صورت خود از وجود آکنه رنج می ‌برند، گزارش مثبتی از اهمیت نوشیدن آب و تأثیرات آن بر سلامت پوست داشته ‌اند.

مطالعه‌ ای که در سال 2007 در مجله بین ‌المللی علوم آرایشی در آمریکا انجام شد، نگاهی عمیق به اثرات مصرف طولانی‌ مدت آب بر سلامت پوست داشت. این مطالعه نشان داد که نوشیدن 25/2 لیتر (5/9 فنجان) آب روزانه به مدت چهار هفته، تراکم و ضخامت پوست را تغییر می‌ دهد. به ‌هر حال برای اینکه اهمیت نوشیدن آب و تأثیرات آن بر سلامت پوست را بیشتر بدانید بهتر است با فواید نوشیدن آب برای پوست آشنا شوید.

همه چیز درباره ی فواید نوشیدن آب

قبل از اینکه به فواید نوشیدن آب برای پوست بپردازیم، بهتر است با سه فایده مهم آب آشنا شوید و ارتباط این سه فایده مهم آب را با فواید نوشیدن آب برای پوست، فواید آب برای مو، فواید نوشیدن آب قبل از خواب، تاثیر آب بر خون و تاثیر آب بر چاقی صورت را متوجه شوید.

همان ‌طور که می ‌دانید آب دارای فواید زیادی برای بدن مانند کمک به ایجاد بزاق، تنظیم‌ کننده دمای بدن، محافظت از بافت ‌ها، نخاع و مفاصل، کمک‌ کننده به هضم غذا و کمک‌ کننده به کاهش وزن است؛ اما در اینجا به سه فایده مهم آب اشاره می‌ کنیم که بر پوست انسان تأثیرگذار هستند.

ایجاد تعادل PH

 تعادل PH در پوست به ‌قدری مهم است که تولید کننده ‌های آرایشی و مراقبتی، بر روی این موضوع مانور داده و تبلیغات ویژه‌ ای دارند. آب یک ماده طبیعی بوده که می ‌تواند PH پوست شما را متعادل کند و زمانی که از کرم ‌های جوان‌ کننده و آب ‌رسان استفاده می‌ کنید، اگر به‌ اندازه کافی آب بنوشید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد.

کمک ‌کننده به مبارزه با بیماری ‌های بدن

نوشیدن آب کافی موجب می ‌شود از بیماری‌ هایی که بر روی پوست تأثیر منفی می ‌گذارند جلوگیری شود. به‌ طور مثال نوشیدن آب و تاثیرات آن بر سلامت پوست موجب جلوگیری یا بهبود در بیماری ‌هایی چون یبوست (موجب کدر شدن پوست)، سنگ کلیه (موجب رنگ‌ پریدگی در پوست)، عفونت مجاری ادراری (موجب زرد شدن پوست) و فشار خون (موجب قرمزی پوست و استفاده از داروی فشار خون موجب لک شدن پوست) می ‌شود.

تاثیر نوشیدن آب بر سلامتی بدن

بهتر است برای داشتن پوست سالم همه جوانب را در نظر بگیرید و پوست خود را هیدراته نگه دارید. برای حفظ سلامت پوست خود فقط به مصرف آب تکیه نکنید. تعادل بین محصولات مراقبت از پوست و آب بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت. بهتر است بلافاصله پس از دوش گرفتن از یک مرطوب ‌کننده آب ‌رسان استفاده کنید، همچنین با یک لیوان آب از نوشیدن آب و تاثیرات آن بر سلامت پوست بهره‌ مند شوید.

برای تاثیر فواید نوشیدن آب برای پوست سعی کنید حداقل 8 لیوان آب در روز مصرف کنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید و نتیجه قابل ‌توجهی دریافت کنید. به یاد داشته باشید هیچ‌ چیزی طی یک شب اتفاق نخواهد افتاد، اما حتی دو هفته افزایش مصرف آب برای شما کافی است تا ببینید آب ‌رسانی چگونه روی پوست شما تأثیر می‌ گذارد.

دفع سموم بدن

 یکی از سه فایده مهم آب که برای سلامت پوست بسیار مفید بوده دفع سموم بدن است. زمانی که به ‌اندازه کافی آب بنوشید، سموم موجود در بدن به‌ وسیله ادرار و تعریق دفع می ‌شوند و این‌ گونه به داشتن پوستی روشن و بدون لک کمک قابل ‌توجهی می‌ شود.

فواید نوشیدن آب برای صورت و پوست

دکتر استیون دلیدوکا، متخصص پوست و درماتولوژی در امریکا از فواید نوشیدن آب برای پوست می ‌گوید: «من دریافته‌ ام که آب می‌ تواند تأثیر قابل ‌توجهی بر سلامت پوست داشته باشد. بدون مصرف آب کافی، پوست کدر تر و چین ‌و چروک ‌ها بیشتر شده و منافذ پوست برجسته ‌تر به نظر می‌ رسند. سطوح مناسب هیدراتاسیون به چاق شدن پوست کمک می ‌کند و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می ‌بخشد. به این معنی که احتمال ترک خوردن و تحریک و لک شدن آن کمتر است.» فواید نوشیدن آب برای صورت بسیار زیاد است در این جا به چند مورد مهم اشاره می ‌شود:

جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش

زمانی که به ‌اندازه کافی آب می ‌نوشید سموم به ‌موقع از بدن خارج می ‌شوند به همین دلیل نیز از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست صورت جلوگیری می ‌شود.

فواید نوشیدن آب برای جوش صورت

روشن نگه‌ داشتن پوست صورت

 زمانی که به ‌اندازه کافی آب بنوشید به هیدراته نگه ‌داشتن پوست خود کمک قابل‌ توجهی می ‌کنید. به همین دلیل تقویت کلاژن‌ سازی را بهبود می ‌بخشید. دیگر اینکه پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می ‌شود و بدن به ‌اندازه کافی آب دارد که به تیرگی پوست صورت نیانجامد.

جلوگیری از افتادگی پوست

 یکی از فواید نوشیدن آب برای صورت که بسیار مهم نیز هست، جلوگیری از افتادگی پوست صورت است. در بسیاری از سایت ‌ها علت افتادگی پوست را تخریب کلاژن یا کاهش وزن عنوان کرده‌ اند، اما یکی از دلایل دیگر که جاذبه زمین است را از یاد برده‌ اند. نوشیدن آب کافی موجب جلوگیری از تخریب کلاژن سازی شده و تاثیر کاهش وزن و جاذبه زمین بر روی افتادگی پوست صورت را به حداقل می‌ رساند.

جلوگیری از پیری زودرس

 در کنار کرم ‌های مراقبتی پوست، نوشیدن آب را برای جلوگیری از علائم زودرس پیری فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیری

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست صورت

یکی دیگر از فواید نوشیدن آب برای صورت افزایش خاصیت ارتجاعی پوست است. زمانی که آب کافی می ‌نوشید موجب می ‌شود مواد مغذی به ‌راحتی و به ‌موقع به سلول ‌های پوست برسند، در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و نهایتا از پیری زودرس پوست صورت خود نیز جلوگیری می ‌کنید.

افزایش چاقی صورت

تاثیر آب بر چاقی صورت به ‌طور غیر مستقیم اتفاق می ‌افتد؛ یعنی این ‌گونه نیست که آب بنوشید و فورا صورت چاق شود. بهتر است بگوییم نوشیدن آب و تأثیرات آن بر سلامت پوست است که موجب تاثیر آب بر چاقی صورت می‌ شود. زمانی که آب می ‌نوشید به دفع مواد زائد و همچنین دفع مواد زیادی بدن کمک می‌ کنید.

فواید نوشیدن آب بر چاقی صورت

در عین حال نوشیدن آب کافی موجب می ‌شود مواد مغذی راحت ‌تر به پوست برسند و بر شادابی و چاقی پوست تاثیرگذار خواهند بود. در مورد تاثیر آب بر چاقی صورت همین بس که اگر می ‌خواهید صورتی شاداب و چاق داشته باشید بهتر است روزانه 8 لیوان آب بنوشید.

فواید نوشیدن آب برای مو چیست؟

شاید باورش مشکل باشد اما 25 درصد وزن یک تار مو از آب تشکیل شده است. به همین دلیل دانستن فواید نوشیدنآب برای مو ضروری است. نوشیدن آب کافی در روز موجب استحکام مو های شما و رشد آن‌ ها می ‌شود. یکی از فواید آب برای مو از بین بردن شوره سر با هیدراته شدن ریشه ‌های مو است.

اگر به ‌اندازه کافی آب ننوشید، مو های شما دچار ریزش می‌ شود. از فواید نوشیدن آب برای مو این است که از موخوره نیز جلوگیری می‌ کند. به دو تایی شدن نوک مو ها به‌ اصطلاح موخوره می‌ گویند.

فواید نوشیدن آب قبل از خواب چیست؟

فواید نوشیدن آب قبل از خواب برای بدن انسان بسیار است، در اینجا به چند مورد مهم اشاره می‌ شود.

بهبود کیفیت خواب

کم‌ آبی ممکن است موجب سر درد یا بد خلقی شود. به ‌اصطلاح عامیانه کم ‌آبی موجب می ‌شود خون به مغز نرسد و ایجاد بد خلقی کرده و همین بد خلقی موجب بی ‌خوابی یا بد خوابی می‌ شود. بد خوابی نیز موجب می ‌شود پوست تیره شده و زیر چشم ‌ها گود بیفتد. پس برای اینکه دچار این مشکلات نشوید کافی است یک لیوان آب، چند دقیقه قبل از خواب بنوشید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از گودی زیر چشم

فواید نوشیدن آب قبل از خواب

تمیز شدن سلول‌ های بدن به ‌طور طبیعی

یکی از فواید نوشیدن آب قبل از خواب این است که بدن به‌ طور طبیعی به تمیز کردن سلول ‌های بدن می‌ پردازد. نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب موجب می ‌شود گردش خون در بدن بهتر انجام شود و رسیدن مواد مغذی به بدن آسان‌ تر و به‌ موقع انجام گردد؛ در نتیجه به تمیز شدن طبیعی سلول ‌های بدن کمک می ‌شود.

بهبود عملکرد قلب

یکی دیگر از فواید نوشیدن آب قبل از خواب بهبود عملکرد قلب است. با هیدراته کردن به پمپاژ خون به تمام قسمت ‌های بدن خود کمک کنید. این‌ گونه خون ‌رسانی به تمام قسمت ‌های بدن و پوست صورت به ‌خوبی انجام می ‌گیرد.

تاثیر اصلی نوشیدن آب بر خون و سلامتی

60 درصد وزن بدن را آب تشکیل می ‌دهد. به همین دلیل نوشیدن آب و تأثیرات آن بر سلامت پوست کاملا مشخص می ‌شود. یکی از مناطق بدن که از نوشیدن آب کافی بهره‌ مند می ‌شود، گردش خون است.

تاثیر آب بر خون همان هیدراته ماندن بدن است که با بهبود جریان خون در سراسر بدن به گردش خون کمک می ‌کند. نوشیدن آب ولرم یا گرم مفید تر است؛ زیرا رگ ‌ها را تشویق می ‌کند تا منبسط شوند، بنابراین فضای بیشتری برای جریان خون فراهم می‌ کند. از سوی دیگر، آب سرد ممکن است باعث بسته شدن رگ‌ ها شود. اگر از رگ‌ های واریسی رنج می‌ برید، نوشیدن آب کافی جریان خون را بهبود می‌ بخشد و از گرفتگی عضلات نیز جلوگیری می ‌کند.

فواید نوشیدن آب برای سلامتی

خون نیز تا حد زیادی از آب تشکیل شده است، بنابراین تاثیر آب بر خون با نوشیدن آب فراوان برای سالم نگه ‌داشتن و حرکت آزادانه آن مفید است. به همین دلیل خون بهتر به تمام قسمت ‌های بدن از جمله صورت می ‌رسد و همین امر موجب جلوگیری از پیری زودرس، افتادگی پوست و تیره شدن پوست صورت می‌ شود. با این حال، برای بهبود گردش خون، فقط نوشیدن آب کافی نیست؛ بلکه تاثیر آب بر خون با دوش گرفتن تکمیل می‌ شود. هنگامی‌ که دوش می‌ گیرید، سعی کنید برای تحریک گردش خون و بهبود جریان خون، دما را بین گرم و سرد تغییر دهید.

کلام آخر

افراط ‌و تفریط در مورد نوشیدن آب زیاد است. افرادی هستند که بر اثر کم ‌آبی دچار مشکلات زیادی می ‌شوند و در عین حال افرادی نیز هستند که فکر می‌ کنند با روزه آب، می ‌توانند از مزیت‌ های آب، زودتر بهره‌ مند شوند، اما این‌ گونه باعث می‌ شوند به کلیه و کبد خود آسیب برسانند و موجب پف صورت شوند. پس به یاد داشته باشید آب را به ‌اندازه کافی در طول روز بنوشید. فقط به توصیه پزشک می ‌توانید در روز های خاص مثل کرونا گرفتن، آب را بیشتر از روز های معمولی استفاده کنید. شما از فواید نوشیدن آب چه می دانید؟ برای ما کامنت بگذارید.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

  1. آب واقعا خوبه هااا اما کرم های مرطوب کننده اگه یکم ارزون تر باشه هم ما بزنیم بدددد نیسسست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید