مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ترفند‎‌های آرایش عروس

فهرست مطالب

معمولاً دختران جوان از چند هفته پیش از عروسی به آرایشگاه ‎های مختلف سر می ‎زنند تا از کارها و تجربیات آن‎ها در زمینه آرایش عروس بازدید کنند و بتوانند راحت‎ تر آرایشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند. به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم که در این مقاله درباره انواع آرایش عروس از جمله آرایش لایت اروپایی، میکاپ لایت ساده عروس، آرایش عروس طبیعی، آرایش عروس ساده و شیک بیشتر صحبت کنیم و به موضوعاتی از قبیل آرایش و زیرسازی پوست، مراحل آرایش عروس و ترفند آرایش چشم‎ های عروس بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید. 

معرفی انواع آرایش عروس

آرایش عروس از اصلی ‎ترین و مهم ‎ترین خدمات آرایشی است که غالباً در آرایشگاه ‎ها و سالن ‎های زیبایی عرضه می‎ شود. در این سالن ‎ها برای آرایش عروس مراحل مختلفی در نظر گرفته می‎شود. در اغلب موارد، مراحل آرایش عروس عبارتند از آرایش چهره، آرایش مو، آرایش ناخن ‎ها و آرایش سایر قسمت ‎های بدن. 

makeups-bridal

اولین و اصلی‎ترین نکته در آرایش عروس، آرایش و زیرسازی پوست برای انجام یک میکاپ 24 ساعته و نسبتاً سنگین است؛ زیرا پوست عروس خانم باید توانایی نگه داشتن مواد آرایشی را برای 24 ساعت داشته باشد تا در حین عکاسی و فیلمبرداری و همین طور جشن و پایکوبی شب عروسی، هم چنان زیبا و شاداب به نظر برسد. 

معمولاً برای اینکه آرایش عروس زیبا و منحصر به فرد شود، آرایشگران از چند روز پیش از روز عروسی، برای پوست عروس از انواع مراقبت‎ های پوستی و ماسک‎ های مختلف استفاده می ‎کنند. هم چنین موهای عروس خانم‎ ها را از چند روز پیش از روز عروسی رنگ می‎ کنند. انتخاب رنگ موهای عروس هم به موارد مختلفی مانند سلیقه و تمایل عروس، توصیه‎ های آرایشگر و همین ‎طور نوع و سبک آرایشی که قرار است بر روی چهره عروس  انجام شود، بستگی دارد. 

آرایش لایت اروپایی عروس 

آرایش در کشورها و فرهنگ‎های مختلف به شیوه‎های متفاوتی انجام می‎شود به عنوان مثال در کشورهای اروپایی آرایش لایت اروپایی عروس طرفداران زیادی دارد. در آرایش لایت اروپایی عروس اغلب از رنگ‎های نود یا خنثی استفاده می‎شود. رنگ‎های نود یا خنثی همان رنگ‎های روشن هستند که حالت طبیعی چهره را حفظ می‎کنند. در آرایش لایت اروپایی عروس، بیشتر تمرکز آرایشگر روی چشم‎های عروس است.  

bridal-makeup

ترفند آرایش چشم‌ های عروس در انواع آرایش عروس به گونه‎ ای است که جذابیت و زیبایی چشم‎ ها به عنوان مهم ‎ترین عضو صورت دو چندان شود و بیش از پیش جلب توجه کند ولی در آرایش لایت اروپایی عروس برای بولد کردن چشم ‎ها از خط چشم ‎های اغراق آمیز استفاده نمی ‎شود و خط چشم ظریف و محو کاربرد دارد. 

سایه چشم‎ هم با توجه به رنگ لباس و یا رنگ پوست انتخاب می‌ شود، سایه‎ های قهوه‌ ای برای آرایش چشم عروس به سبک اروپایی پر کاربرد است.  هم چنین مقدار کمی ریمل روی مژه‌ ها استفاده می‌ شود. 

در آرایش لایت اروپایی عروس برای لب‌ها بیشتر از رنگ‌هایی مانند صورتی روشن یا گوشتی استفاده می‌کنند. برای رژگونه در این سبک آرایش از رنگ‌های روشن، نظیر هلویی استفاده می‌شود تا گونه‌ها برجسته‎تر به نظر برسند.

میکاپ لایت ساده عروس 

میکاپ لایت ساده عروس همان طور که از نامش پیداست، یک آرایش سبک با رنگ‎های ملایم است. معمولاً در میکاپ لایت ساده عروس از رنگ‎های مات استفاده می‎شود و خبری از درخشندگی و پوست براق نیست. 

در واقع میکاپ لایت ساده عروس را می‎توان به نوعی یک گریم حرفه ای دانست که در آن  از کمی کرم پودر، سایه ملایم، یک رژگونه کم رنگ، و مژه مصنوعی کم تعداد در میان مژه‎های طبیعی عروس استفاده شده‌است. میکاپ لایت ساده عروس در بین عروس خانم‎های ایرانی طرفداران زیادی دارد.

light-makeup

آرایش عروس طبیعی

اگر می ‎خواهید در روز عروسی خود طبیعی به نظر برسید، باید از آرایش عروس طبیعی استفاده کنید. در آرایش عروس طبیعی اغراق نمی ‎شود به این معنی که از آرایش غلیظ و رنگ‎ های تند استفاده نم ی‎شود. میکاپ عروس طبیعی برخلاف آرایش غلیظ سن عروس خانم‎ ها را واقعی نشان می ‎دهد، زیرا استفاده از لوازم آرایشی در این سبک آرایش با توجه به نوع و رنگ پوست و فرم صورت آن‎ ها انتخاب می‎ شود.

natural-makeup-for-bridal

آرایش عروس ساده و شیک 

این نوع از میکاپ امروزه بیشتر از قبل طرفدار دارد؛ زیرا اکثر دختران جوان به این نتیجه رسیده‎اند که راز زیبایی در سادگی است. آرایش عروس ساده و شیک هم مانند آرایش عروس به سبک اروپایی، فاقد رنگ‎ها و سایه‎ های تند است. در آرایش عروس ساده و شیک حتی سعی می ‎شود که مدل موها، ساده و خلوت درست شود و در این نوع آرایش خبری از شینیون‎ های شلوغ نیست. 

simple-makeup-for-bridal

 مراحل آرایش عروس 

مراحل آرایش عروس تفاوت چندانی با دیگر آرایش‎ها ندارد فقط اینکه سعی می‎شود از لوازم آرایشی برای عروس استفاده شود که ماندگاری بالایی داشته باشند. 

پرایمر

اولین مرحله از مراحل آرایش عروس استفاده از پرایمر برای زیرسازی آرایش است. پرایمر منافذ پوست را می‎بندد و رطوبت پوست را حفظ می‎ کند و باعث می‎ شود که کرم پودر و کانسیلر بهتر روی پست بنشینند. 

کرم پودر

دومین مرحله از مراحل آرایش عروس استفاده از یک کرم پودر مناسب با رنگ پوست است. 

کانسیلر

استفاده از کانسیلر در آرایش برای پوشاندن سیاهی زیر چشم سومین مرحله از مراحل آرایش عروس است.

پودر فیکس

در آرایش عروس استفاده از پودر فیکس برای افزایش ماندگاری آرایش مهم است.

کانتورینگ

کانتورینگ صورت یکی دیگر از مراحل آرایش عروس است که باعث می‎شود فرم صورت زیباتر شود.

میکاپ چشم ها

آرایش درست چشم (سایه، ریمل و خط چشم) یکی از مهم‎ترین مراحل آرایش عروس است.

رژها

استفاده از رژگونه و رژ لب هم آخرین مرحله از آرایش عروس به حساب می‎آید.

steps-bridal-makeup

 آرایش و زیرسازی پوست

آرایش و زیرسازی پوست نه تنها جزو جدا نشدنی هم هستند بلکه هر دو آن‎ها حتماً باید انجام شوند. وقتی آرایش و زیرسازی پوست توأمان باشند، تمام منافذ و خطوط پوست به وسیله زیرسازی پر می‌شود و مواد آرایشی بهتر روی پوست می‎نشیند. در این مرحله بهتر است از پرایمر مناسب پوست استفاده شود.

 ترفند آرایش چشم‌های عروس 

با استفاده از ترفند آرایش چشم‌ های عروس می ‎توانید چشمانی جذاب و درشت داشته باشید. اولین ترفند آرایش چشم‌ های عروس این است که از سایه‎ های ملایم و روشن استفاده کنید. دیگر ترفند آرایش چشم‌ های عروس، کشیدن خط چشم ظریف و متناسب با فرم چشم است. سومین ترفند آرایش چشم‌ های عروس هم استفاده از مژه مصنوعی دان ه‎ای بین مژه ‎های طبیعی عروس است. 

آرایش لب عروس

این سبک باید حتماً با توجه به فرم لب‎ها و هم چنین فرم صورت انجام شود. آرایش لب عروس از این بابت مهم است که می‎تواند به صورت جذابیت و نشاط خاصی دهد.

lip-makeup

کلام آخر

آرایش عروس مهم است؛ زیرا شب عروسی، مهم‎ترین شب زندگی هر پسر و دختر جوانی است. برای اینکه بتوانید در شب عروسی خود جذاب‎تر از همیشه باشید باید آرایشی مطابق با فرم صورت خود انجام دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید