مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

روش های خانگی تقویت ناخن

Nail-strengthening
فهرست مطالب

در این مطلب تصمیم داریم بهترین روش های تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت را به شما معرفی کنیم. کاشت ناخن یکی از متد هایی است که برای زیبایی بیشتر دست ها و ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه این روش در میان خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده و خیلی از افراد تمایل دارند با این روش، جذابیت بیشتری به ناخن های خود ببخشند. اگر شما هم کاشت به همراه استمپر ناخن انجام داده اید و حالا به هر دلیلی قصد دارید مواد کاشت را ریمو کنید، باید بدانید که ناخن های تان تا مدتی بسیار ضعیف و شکننده خواهند بود. از همین رو ما در این مطلب بهترین روش های تقویت ناخن در خانه بعد ریمو کاشت را به شما معرفی خواهیم کرد.


Nail-strengthen

ویتامین تراپی جهت تقویت ناخن

بعد از ریمو کاشت می توانید برای تقویت ناخن های خود از محصولات مختلف خانگی و صنعتی استفاده کنید. همچنین مصرف برخی از ویتامین ها به صورت خوراکی هم می تواند روی تقویت ناخن بعد از کاشت تاثیر داشته باشد. بهترین روش های تقویت ناخن بعد ریمو کاشت شامل موارد زیر است:

ویتامین های مناسب برای سلامت ناخن چیست؟

یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید بعد از ریمو کاشت انجام دهید، مصرف مکمل ها و قرص های ویتامین است. با مصرف ویتامین های مناسب برای سلامت ناخن، شما می توانید مشکلاتی که بعد از کاشت برای ناخن های تان به وجود آمده را برطرف نمایید. از جمله مواد مغذی و ویتامین های مناسب برای سلامت ناخن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زینک

این ماده به رشد بهتر ناخن ها کمک می کند و لکه ها یا تغییر رنگ ناخن را از بین می برد.

کلسیم

بدون شک کلسیم اصلی ترین عامل در استحکام ناخن ها به شمار می رود و شما با مصرف مکمل های حاوی کلسیم می توانید صدمات وارد شده به ناخن خود بعد از کاشت را جبران کنید.

calcium for nails

ویتامین E

این ویتامین به احیا و بازسازی ساختار ناخن های شما کمک کرده و آن ها را درخشان و شفاف می کند. ویتامین ای از خواص آبرسانی هم برخوردار است و مشکل خشکی و پوسته پوسته شدن ناخن را برطرف خواهد کرد.

ویتامین های گروه B

اصلی ترین ویتامین ها برای تقویت ناخن، ویتامین های گروه B هستند. کمبود این ویتامین ها موجب شکنندگی ناخن ها شده و آن ها را ضعیف و بدرنگ می کند.

ویتامین C

این ویتامین به افزایش کلاژن سازی کمک کرده و از این طریق باعث تقویت و استحکام ناخن شما می شود. کلاژن نوعی پروتئین است که در بافت و ساختار ناخن وجود دارد.

vitamin c for nails

اهمیت تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت

همانطور که می دانید، کاشت ناخن با مواد شیمیایی انجام شده و به صورت ماهانه نیاز به ترمیم ناخن و سوهان کشی مداوم دارد. به همین دلیل به تدریج صدف ناخن نازک شده و دچار شکنندگی خواهد شد. بعد از ریمو کاشت، احتمال دارد مشکلاتی مثل کدر یا زرد رنگ شدن صدف ناخن، وجود قارچ، وجود زخم و التهاب و… را روی ناخن های خود ببینید. البته اگر کاشت ناخن های شما توسط شخص حرفه ای انجام شده باشد، این مشکلات کمتر می شوند. اما در هر صورت ضعیف و نازک شدن ناخن ها را بعد ریمو کاشت تجربه خواهید کرد. شکنندگی ناخن ها با روش های تقویتی که در ادامه معرفی می کنیم به راحتی قابل درمان است. اما مشکلات جدی تر مثل قارچ و عفونت نیاز به بررسی توسط پزشک دارند.

استفاده از روغن های تقویتی برای سلامت ناخن

استفاده از برخی روغن های تقویتی برای سلامت ناخن هم یک راه کار مفید بعد از ریمو کاشت ناخن توسط ناخن کار است. روغن هایی مثل آرگان، زیتون و نارگیل بهترین روغن ها برای تقویت ناخن به شمار می روند. حتی در تولید محصولات مراقبتی ناخن هم از این روغن ها استفاده شده است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که روغن مورد نظر شما کاملا خالص باشد. در این صورت بیشترین تاثیر را روی استحکام و سلامت ناخن های شما خواهد داشت.

برای استفاده از روغن های تقویتی برای سلامت ناخن، شما ابتدا باید دست های خود را به خوبی شستشو دهید. سپس چند قطره از روغن مورد نظر را روی ناخن ریخته و به آرامی چند دقیقه آن را ماساژ دهید. اگر روغن را قبل از استفاده کمی گرم کنید، تاثیر آن بیشتر خواهد شد.

argan oils for nails

مواد خوراکی برای تقویت ناخن

رژیم تغذیه ای به طور کلی نقش مهمی در سلامت و تقویت ناخن ها دارد. شما برای داشتن ناخن هایی محکم، سالم و شفاف باید یک رژیم تغذیه ای سالم داشته باشید و غذاهای مفیدی میل کنید. رژیم غذایی شما باید حاوی مقادیر بالایی از پروتئین، ویتامین های گروه B، ویتامین D، ویتامین E کلسیم و آهن باشد.

اهمیت استفاده از مواد خوراکی برای تقویت ناخن بعد از ریمو کاشت بیشتر هم می شود، چرا که در این زمان ناخن ها بسیار شکننده هستند و به رسیدگی زیادی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: روش های کاشت ناخن

آجیل ها

آجیل هایی مثل گردو، بادام و فندق سرشار از منیزیم، کلسیم، ویتامین E و امگا 3 هستند. از همین رو می توانند برای درمان شکنندگی ناخن و تقویت آن مفید باشند.

nuts for nail

لبنیات

همانطور که می دانید، بیشترین میزان کلسیم در لبنیاتی همچون ماست و شیر وجود دارد. همچنین این محصولات شامل مواد مغذی و ویتامین های دیگری همچون آهن، پروتئین، بیوتین، پتاسیم، ویتامین دی و… هستند. از همین رو مصرف این محصولات برای تقویت ناخن ها ضروری است.

ماهی سالمون

این ماهی منبع غنی ویتامین دی و کلسیم است و می تواند رشد و استحکام ناخن ها را دو برابر کند.

fish for nails

سبزیجات

مصرف سبزیجات تیره رنگ مثل لوبیا سبز، کلم بروکلی و… می تواند روی تقویت و استحکام ناخن تاثیر داشته باشد. چرا که این سبزیجات سرشار از بیوتین و پروتئین می باشند.

مرغ

مرغ یکی از منابع پروتئین و ویتامین B به شمار می رود و می تواند جایگزین خوبی برای منابع حاوی پروتئین پرچرب مثل گوشت قرمز باشد.

تخم مرغ

این ماده غذایی ارزشمند منبع سرشار ویتامین دی، پروتئین و بیوتین است.

eggs for nails

محصولات تقویت ناخن چیست؟

محصولات مراقبتی زیادی در بازار وجود دارند که شما می توانید برای تقویت ناخن های خود از آن ها استفاده کنید. استفاده از محصول تقویت ناخن در شکل های مختلف کرم، سرم و روغن امکان پذیر است. بهترین برندهای تولید کننده محصول تقویت ناخن شامل برندهای نئودرم، هیدرودرم، پرودرما، شون و… هستند. شما باید روزی چندبار این محصولات را روی ناخن های خود زده و آن ها را ماساژ دهید تا به خوبی جذب شوند.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

  1. سلام
    میشه راجع به نگهداری ناخن ها بیشتر مطلب بزارید؟

    من ناخونام میشکنه و همیشه باید ناخن مصنوعی بزاارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید