مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آشنایی با انواع ریمل

kind of mascra
فهرست مطالب

بدون شک بسیاری از ما مژه های بسیار بلند یا پر پشتی نداریم، اما نیازی نیست برای به دست آوردن مژه‌ های بلند از انواع مژه مصنوعی، اکستنشن، لیفت مژه و… استفاده کنید بلکه شما فقط به ریمل مناسب نیاز دارید. این محصول آرایشی باعث زیبایی هر چه بیشتر چشم ها و چهره و شادابی چهره شما می شود. امروزه با وجود انواع ریمل های موجود در بازار نیاز های افراد بسیاری که مژه های کم پشت و کوتاهی دارند  برطرف شده است. در ادامه می خواهیم درباره تنوع ریمل ها صحبت کنیم و به معرفی ریمل حجم دهنده، ریمل جدا کننده مژه، ریمل بلند کننده، ریمل تقویت کننده، انواع ریمل رنگی و… بپردازیم.

ریمل ضد آب                                                                                                

ریمل ضد آب یکی از انواع ریمل هایی است که برای روز های بارانی، رفتن به استخر، مهمانی های طولانی و… بسیار کاربردی است. در واقع می توان گفت این ریمل ها از محبوبیت زیادی به دلیل خاصیت ضد آب بودن خود برخوردار هستند. زیرا مانند کاشت مژه عمل میکند.

هنگامی استفاده از ریمل ضد آب می توانید با خیال راحت یک روز طولانی را سپری کنید و هیچ نگرانی بابت ریختن ریمل و سیاه شدن دور چشم خود نداشته باشید. یکی از بهترین ریمل های ضد آب ریمل EYEKO  است. یکی از مزایایی که این ریمل دارد این است که دارای SPF است، بنابراین این ریمل نه تنها از چشمان شما محافظت می کند، بلکه مژه های شما را با فرمولی که شامل روغن نارگیل به عنوان ماده اصلی است نیز تغذیه می کند.

ریمل بلند کننده

وقتی به دنبال مژه‌های بلند تر هستید، نمی‌ توانید به سراغ هر ریملی بروید؛ زیرا شما به یک ریملی نیاز دارید که به طور یکنواخت مژه های شما را بپوشاند و در عین حال آن ها را بلند کند. به یاد داشته باشید که بهترین ریمل بلندکننده می تواند حتی با چشمگیرترین انواع مژه مصنوعی و اکستنشن مژه رقابت کند. این ریمل معمولا دارای برس ریز و بلندی است که می تواند هر مژه را پوشش دهد و آن ها را بلند تر از حد طبیعی جلوه دهد. ما در مقاله ای جداگانه به بررسی انواع ریمل ارزان پرداخته ایم.

ریمل حجم دهنده

ریمل حجم‌ دهنده کمک می کند تا مژه‌های شما کاملا تیره و فر شوند و بدون چسبندگی مژه های شما را پر پشت تر می کند. برخی از ریمل های حجم دهنده آنقدر خوب هستند که شما با استفاده از آن ها دیگر نیازی به مژه مصنوعی نخواهید داشت. البته ریمل حجم دهنده به طور حتم ظاهر طبیعی تری نسبت به مژه مصنوعی دارد.

یکی از انواع ریمل های حجم دنده که در پر پشت شدن مژه های شما می تواند موثر باشد، ریمل BENEFIT COSMETICS BAD gal BANG  است. این ریمل دارای فرمول ضد آب و ماندگار است که ۳۶ ساعت قدرت ماندگاری دارد و مژه های شما را بسیار حجیم می کند. اگر بن مژه نیز زده باشید، چشم هایی بسیار درشت خواهید داشت.

ریمل فر کننده

همان طور که از نام این ریمل ها پیداست، وظیفه ریمل فر کننده، فر کردن مژه های شما است. کاری که ریمل فر کننده انجام می دهد این است که مژه های شما را به سمت بالا فر می کند و آن ها را بلند تر و حجیم تر نشان می دهد.

 یکی از بهترین انواع ریمل های فر کننده، ریمل BENEFIT COSMETICS مدل Hook ‘n’ Roll است. با هر بار کشیدن این ریمل، می توانید به طور معجزه آسایی فر شدن ریمل های خود را مشاهده کنید. ماندگاری این ریمل فر کننده ۱۲ ساعت است؛ بنابراین می توانید در هر شرایطی با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

ریمل فیبری

یکی از انواع ریمل ها، ریمل فیبری است. ریمل فیبری نوعی ریمل است که حاوی الیاف ریز در داخل لوله ریمل می باشد. این الیاف معمولاً از موادی مانند ابریشم یا ابریشم مصنوعی ساخته می ‌شوند که به ایجاد مژه‌ های پر پشت ‌تر و ضخیم‌ تر کمک می‌ کنند. ریمل فیبری ممکن است جایگزین مفیدی برای افرادی باشد که می‌ خواهند بدون استفاده از مژه‌ های مصنوعی، مژه هایی با ظاهری پر پشت ‌تر داشته باشند. یکی از بهترین ریمل های فیبری ریمل NYX مدل Double Stacked است. این ریمل مژه های شما را به راحتی ضخیم و پر می کند. شاید برایتان جالب باشد تا بهترین مارک ریمل را نیز بشناسید.

ریمل تقویت کننده

ریمل تقویت کننده، یکی دیگر از انواع ریمل هایی است که حاوی مواد محافظت و تقویت کننده مژه می باشد. همچنین این ریمل ها معمولاً حاوی رنگ‌ ها و رنگدانه‌ هایی هتند که مژه‌ها را بلندتر و ضخیم ‌تر نشان می ‌دهند. ریمل تقویت کننده در انواع مختلف شفاف، بدون رنگ یا رنگدانه موجود است.

 ویتامین E، پانتنول و روغن بادام از جمله موادی هستند که ممکن است در ریمل های تقویت کننده یافت شوند. از روغن جوجوبا ، پروتئین ابریشم و آلوئه ورا نیز می توان برای نرم کننده مژه استفاده کرد. رنگ ها و رنگدانه هایی که در ریمل تقویت کننده وجود دارند، می توانند مژه ها را به طور کامل پوشش دهند. در این صورت می توانند به افزایش حجم آن ها کمک کنند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این ویتامین دارای خواصی است که می تواند به رشد مو و مژه ها کمک کند. هنگامی که ویتامین E در ریمل تقویت کننده استفاده می شود، مژه ها را تغذیه و نرم و به رشد آن ها نیز کمک می کند.

ریمل جدا کننده مژه

فرض کنید از ریملی استفاده می کنید که باعث به هم چسبیدن مژه های شما می شود، در این صورت حتی اگر آن ریمل خاصیت بلند کنندگی، فر کنندگی و… داشته باشد، در هر صورت باعث کثیف دیده شدن میکاپ شما می شود. از این جهت بسیار اهمیت دارد که از ریملی استفاده کنید که بتواند مژه های شما را از یکدیگر جدا کند.یکی از کاربردی ترین انواع ریمل ها،  ریمل جدا کننده می باشد. این ریمل معمولا برس منحنی شکلی مانند ساعت شنی دارد و به جدا کردن مژه های شما از یکدیگر کمک می کند.

ریمل های رنگی

به طور معمول، اکثر ریمل هایی که در بازار می بینیم مشکی هستند. اما در چند سال اخیر نوعی از ریمل ها که به آن ها ریمل های رنگی می گویند، توانسته اند نقش متفاوتی در صنعت مد و آرایش داشته باشند. ریمل های رنگی برای افرادی که به آرایش های فانتزی علاقه دارند بسیار کاربردی است. زیرا رنگ های جذاب و زیبای دارد که باعث می شود برای یک بار هم که شده وسوسه شوید آن را امتحان کنید. ریمل های رنگی در رنگ های مختلفی مانند سورمه ای، قرمز تیره و روشن، طلایی، سبز، بنفش و… تولید می شوند.

کلام آخر

همان طور که با خواندن معرفی انواع ریمل ها متوجه شدید، با خرید هر کدام از این ریمل ها می توانید مژه های خود را تقویت و یا آن ها را پر پشت کنید‌‌. حال بدون صرف هزینه های زیاد برای کاشت مژه، ریمل مناسب خود را به راحتی تهیه کنید و آرایش خود را تکمیل کنید.

منبع: تیم تحریریه صندلی

اشتراک گذاری

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید