مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چگونه ضد آفتاب مناسب پوست خود را تشخیص دهیم؟

sunscreen
فهرست مطالب

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می ‌دهد و سبب جلوگیری از پیری زودرس می‌شودد، اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه ضد آفتاب مناسب پوست خود را تشخیص دهیم؟ به طور کلی برای خرید ضد آفتاب باید به نوع پوست خود، SPF آن، مواد تشکیل دهنده و… توجه کنید. در ادامه می‌ خواهیم بهترین کرم ‌های ضد آفتاب‌ را به شما معرفی کنیم و روش استفاده صحیح از آن ‌ها را بگوییم‌.

بیشتر بخوانید: اس پی اف ضد آفتاب مناسب

بهترین ضد آفتاب روشن‌ کننده پوست

به‌طورکلی بهترین ضد آفتاب روشن‌کننده پوست که می ‌توانید از آن ‌ها استفاده کنید شامل موارد زیر می ‌شوند:

نوتروژن

 اگر به دنبال محافظت از پوست خود و روشن کردن پوست صورتتان هستید، می ‌توانید از کرم ضد آفتاب نوتروژن استفاده کنید. این ضد آفتاب در مقایسه با محصولاتی با SPF کمتر، محافظت بهتری در برابر آفتاب ‌سوختگی ارائه می ‌دهد و بدون ایجاد احساس چربی روی پوست، کاملاً خشک می ‌شود.

کرم ضد آفتاب سونری

 ضد آفتاب ‌هایی که یک ماده چرب و سفید بر روی پوست باقی می‌گذارند، کاملاً خطرناک هستند. به همین دلیل است که این کرم برای تمام ‌رنگ‌ های پوست مناسب است همچنین دارای موادی مانند ویتامین C، E و اسید فرولیک است تا رطوبت طبیعی پوست را حفظ کند.

سان بام

 این ضد آفتاب، از مواد معدنی در یک پایه آب‌رسان غنی ‌شده با مواد گیاهی مرطوب‌کننده استفاده می‌کند و برای انواع پوست حتی پوست‌ های حساس قابل ‌استفاده است و کاملاً جذب می‌ شود و پوست شما را روشن می‌کند.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

برای استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب، ابتدا باید کرم را تقریباً ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده کنید تا جذب پوست شود. به یاد داشته باشید که پس از شنا یا ورزش ‌های شدید، ضد آفتاب را مجدداً استفاده کنید. همچنین روش صحیح استفاده از ضد آفتاب این است که آن را در تمام قسمت ‌های پوست خود که در معرض نور خورشید هستند استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب در منزل

کرم ‌های ضد آفتاب می ‌توانند نقش مهمی در مراقبت از پوست در منزل داشته باشد. برخی از متخصصین پوست می‌گویند که باید در خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؛ زیرا اگر نزدیک پنجره‌ ها یا جلوی صفحه رایانه نشسته ‌اید، خود را در معرض نور آسیب‌ رسان برای پوست قرار می ‌دهید. بنابراین برای افرادی که در خانه کار می‌کنند یا بیشتر روز خود را در داخل خانه می‌گذرانند، استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است چون  افرادی که در خانه هستند تیز در معرض اشعه ماوراء بنفش A (UVA)، اشعه ماوراء بنفش B (UVB) و نور آبی ساطع  ‌شده از دستگاه‌ های هوشمند، رایانه ‌ها و تلویزیون ‌ها قرار دارند؛ بنابراین استفاده از ضد آفتاب در منزل ضروری است.

قبل از ضد آفتاب چی بزنیم؟

در پاسخ به سوال قبل از ضد آفتاب چی بزنیم باید گفت، بسته به اینکه کرم ضد آفتاب در کدام مرحله از روتین مراقبت از پوست شما قرار دارد، ممکن است لازم باشد قبل از استفاده از ضد آفتاب از محصول دیگری استفاده کنید.

خب! قبل از ضد آفتاب چی بزنیم؟ بعضی از متخصصان پوست عقیده دارند که مواد کرم ضد آفتاب روی سطح پوست می‌نشینند تا نور UV را منعکس کنند؛ بنابراین استفاده از آن ‌ها به‌عنوان اولین لایه مهم نیست. در واقع می‌ توان آن ‌ها را به ‌عنوان آخرین لایه به‌ عنوان یک پوشش محافظ در برابر نور خورشید استفاده کرد. در این صورت شما می ‌توانید قبل از اینکه از کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید ابتدا یک ‌لایه نازک کرم مرطوب‌کننده بزنید و سپس از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش های آبرسانی پوست

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک‌ دار

اگر شما پوست خشک یا لک‌ داری دارید، می ‌توانید از کرم ‌هایی که می‌خواهیم در ادامه معرفی کنیم استفاده کنید. از جمله بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک ‌دار عبارت‌اند از:

کرم ضد UV روزانه Naturopathica

 ازجمله بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک‌ دار می‌توان به کرم Naturopathica با SPF 50 اشاره کرد. این ضد آفتاب دارای عصاره چای سبز است که دارای مزایای آنتی‌اکسیدانی و ضد پیری برای پوست است.

 EltaMD UV Daily Broad Spectrum

این کرم ضد آفتاب معدنی، برای انواع پوست‌ها مناسب است و دارای اسید هیالورونیک و ویتامین E است که پوست شما را هیدراته می‌کند، بنابراین برای افرادی که پوست خشک، نرمال یا حساس دارند، مناسب است.

گلایتون

 کرم ضد آفتاب گلایتون، یک فرمول ۱۰۰ درصد معدنی با ترکیب اسید الاژیک، نیاسینامید و ویتامین E است برای محافظت در برابر رادیکال‌ های آزاد استفاده می‌ شود و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و لک‌ ها را از بین می ‌برد.

 بهترین کرم ضد آفتاب

پیدا کردن ضد آفتابی که بتواند به خوبی جذب و ترکیب شود و از پوست شما محافظت کند می‌ تواند چالش ‌بر انگیز باشد، بنابراین برای کمک کردن به شما می ‌خواهیم بهترین کرم ضد آفتاب را معرفی کنیم.

ضد آفتاب شیسیدو آلتیمیت

 کرم ضد آفتاب معدنی و ضد حساسیت شیسیدیو، فاقد پارابن، عطر و الکل است و برای افرادی که پوست حساسی دارند، انتخاب درستی است.

بیشتر بخوانید: سرم پوست

 ضد آفتاب Tizo2

 این کرم ضد آفتاب برای کسانی که پوست روشن حساس دارند مناسب است و پوست را در برابر طیف وسیعی از آفتاب‌ سوختگی و پیری زودرس ناشی از نور خورشید محافظت می‌کند و یکی از مزایای آن ضد آب بودن آن است.

کرم ضد آفتاب Blue Lizard

 این کرم دارای ترکیبات فعالی از مواد معدنی است و با ایجاد یک مانع فیزیکی، از پوست شما محافظت می‌کند، بنابراین اشعه ماوراء بنفش نمی‌ تواند به پوست شما آسیب برساند. همچنین این کرم هم در برابر تعریق و هم در برابر آب برای بیش از ۱ ساعت مقاوم است.

علت ماسیدن ضد آفتاب روی پوست

ماسیدن آرایش مخصوصا کرم ضد آفتاب یا کرم پودر روی پوست، باعث نامرتب دیده شدن آرایش شما می ‌شود، اما علت ماسیدن ضد آفتاب روی پوست چیست و چگونه می ‌توان آن را برطرف کرد؟ برای اینکه از ماسیدن ضد آفتاب روی پوست جلوگیری کنید از چند روش زیر بهره بگیرید.

آرایش ملایم و سبکی انجام دهید

 به‌طورکلی، هنگامی‌که زیاد از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید ممکن است به خوبی روی پوست شما نشیند یا به‌اصطلاح ماسیده شود؛ بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از استفاده زیاد از کرم ضد آفتاب جلوگیری کنید.

از پرایمر استفاده کنید

 اگر پوست شما در تابستان ‌ها زیاد عرق می‌کند، می ‌توانید از یک پرایمر استفاده کنید؛ زیرا پرایمر باعث پوشاندن منافذ باز پوست می‌شود و از ماسیدن کرم پودر و کرم ضد آفتاب جلوگیری می‌کند. با پرایمر آرایش شما مدت بیشتری دوام می‌آورد و در هوای گرم به هم نمی‌ ریزد.

قبل از آرایش از یخ روی پوست صورت استفاده کنید

 یکی از دلایل عمده ماسیدن کرم روی صورت، باز بودن منافذ پوستی است. قبل از اینکه آرایش خود را شروع کنید بهتر است ابتدا یک‌تکه یخ به صورت خود بمالید و سپس از کرم استفاده کنید. با انجام این کار یک زیرسازی مناسب برای پوست خود انجام می‌دهید.

کلام آخر

اشعه ماوراء بنفش خورشید می ‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند تغییر رنگ، خطوط ریز و چین ‌و چروک شود. به همین دلیل است که استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه، ضروری می باشد. یادتان باشد که صورت قسمت با ارزشی از بدن است که اغلب در معرض نور خورشید قرار دارد، بنابراین از آن محافظت کنید.

منبع: تیم تحریریه صندلی

اشتراک گذاری

2 پاسخ

    1. اصولا دو انگشت کامل، سیما جون ضدآفتاب جز اون مواردیه که توی مصرفش باید خیلی دست و دلباز باشیم، چون یه تنه خیلی از کارای محافظتی از پوست رو انجام میده، هر دو سه ساعت یکبار هم به همون اندازه باید تمدید شه.💗🪑

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید