مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چکار کنیم تا ماندگاری رنگ موهایمان بیشتر شود؟

Durability of hair color
فهرست مطالب

 

مشکلی که افراد بعد از رنگ زدن موهای خود به آن دچار می­شوند این است که پس از مدتی رنگ روی مو تغییر کرده و در مدت کوتاهی از بین می­رود. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب اطلاعاتی در خصوص مراقبت از رنگ مو عنوان کنیم تا به کمک آن بتوانید ماندگاری رنگ موهای خود را افزایش دهید. همراه ما باشید! 

hair-color-3

ماندگاری رنگ مو

ماندگاری رنگساژ و رنگ مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. در صورتی که شما به درستی از رنگ مو های خود مراقبت کنید، می ­توانید مدت زمان بیشتری از زیبایی آن لذت ببرید.

برای مثال اقداماتی مثل شستشوی صحیح مو، استفاده از محصولات مراقبتی مو مثل شامپو، نرم کننده و… می ­توانند در افزایش ماندگاری رنگ مو تاثیر داشته باشند. 

ماندگاری رنگساژ

رنگساژ تکنیکی است که برای جلوگیری از آسیب دکلره به مو و حفظ سلامت مو مورد استفاده قرار می ­گیرد. این تکنیک با رنگ مو تفاوت دارد و نباید جایگزین آن شود. 

در صورتی که شما در زمان رنگ کردن مو از تکنیک رنگساژ استفاده کنید، مو هایی بسیار درخشان و شفاف خواهید داشت و می ­توانید از سالم ماندن مو پس از دکلره مطمئن باشید. 

رنگساژ هم مانند رنگ مو به مراقبت نیاز دارد و برای ماندگاری رنگساژ باید به نکات خاصی توجه داشته باشید. برای مثال شما باید تا سه روز بعد از انجام رنگساژ از شستشوی موها بپرهیزید.

همچنین شست و شوی مو با آب گرم می ­تواند ماندگاری این تکنیک را کمتر کند. در کل شستشوی مو با آب گرم به افرادی که موهای خود را رنگ می ­کنند اصلا توصیه نمی­ شود.

استفاده از اتو مو، استفاده از حالت دهنده­ های شیمیایی، استفاده از شامپو های حاوی سولفات و… هم از مواردی هستند که در ماندگاری رنگساژ تاثیر منفی دارند. 

Hair-color-2

نکات قبل رنگ کردن مو

در زمان رنگ کردن مو حتما باید به نکات خاصی توجه داشته باشید که هم به موهایتان آسیب نرسد، و هم ماندگاری رنگ موهایتان بیشتر شود. 

یکی از اصلی ­ترین نکات قبل رنگ کردن مو، شناخت نوع مو می ­باشد. میزان نرمی یا خشن بودن مو و همچنین چرب یا خشک بودن آن در انتخاب رنگ مو تاثیر دارد. 

شست و شوی مو قبل از رنگ کردن باعث می ­شود که رنگ مو بهتر روی موهایتان بنشیند. بنابراین حداقل یک یا دو روز قبل موهایتان را بشویید. 

بهتر است قبل از رنگ کردن موها به درمان مو خوره بپردازید و به کمک یک قیچی موخوره ­ها را از بین ببرید. چرا که این قسمت­ های خشک و آسیب دیده نمی ­توانند به خوبی رنگ مو را در خود نگه دارند و ماندگاری رنگ مو را کاهش خواهند داد.

مورد مهم بعدی انتخاب یک مارک رنگ موی مناسب است. در صورتی که شما از یک مارک خوب استفاده کنید امکان حساسیت به رنگ کمتر شده و به موهایتان هم آسیب کمتری وارد خواهد شد. 

یکی دیگر از مهم ­ترین نکات قبل رنگ کردن مو این است که ابتدا رنگ را روی قسمت کوچکی از موهای خود تست کنید. در این صورت می ­توانید مطمئن شوید که رنگ مورد نظر کاملا مطابق با سلیقه شماست یا خیر.

بیشتر بخوانید: لوازم رنگ مو

مراقبت از رنگ مو

موی رنگ شده بسیار شکننده ­تر و ضعیف ­تر از موی طبیعی است. به همین دلیل شما باید در زمان رنگ کردن مو اهمیت بیشتری برای موهای خود قائل باشید. 

در جهت مراقبت از رنگ مو به هیچ عنوان نباید از اتو و یا بابلیس استفاده کنید. حرارت می ­تواند به سلامت مو آسیب زده و همچنین رنگ مو ها را هم خراب کند. 

بهتر است برای ماندگاری رنگ مو و مراقبت از آن، از نرم ­کننده­ های قوی و یا ماسک مو استفاده کنید. چرا که موها پس از رنگ شدن بسیار خشک و شکننده می ­شوند و استفاده از این محصولات می ­تواند به ترمیم موها کمک کند. 

همانطور که در بخش ­های قبلی هم اشاره کردیم، استفاده از تکنیک رنگساژ یک روش عالی برای داشتن رنگ مویی زیبا تر و سالم­ تر است. بنابراین شما می ­توانید به کمک این تکنیک از آسیب رسیدن به مو جلوگیری کرده و حتی از رنگ موی خود هم مراقبت کنید. خوشبختانه اقداماتی که برای مراقبت و نگهداری از رنگ مو ذکر شد به افزایش ماندگاری رنگساژهم کمک می­ کند. 

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از مو

شست و شوی مو به روش درست و اصولی هم یکی دیگر از مهم ­ترین مواردی است که روی ماندگاری و مراقبت از رنگ مو تاثیر می ­گذارد.

Hair-color-care

شست و شوی مو

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، شست و شوی مو یکی از مهم ­ترین مراحل رنگ کردن موها به شمار می ­رود. در صورتی که این مرحله به درستی انجام شود، رنگ مو به خوبی تثبیت شده و ماندگاری آن هم افزایش خواهد یافت. 

شستن موها یکی از نکات قبل رنگ کردن مو است و باعث می ­شود که تمام چربی و آلودگی­ هایی که روی مو وجود دارند و از رنگ شدن آن جلوگیری می ­کنند نیز از بین بروند. 

همچنین انجام درست این کار بعد از رنگ مو هم از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید برای مراقبت از رنگ مو تا چند روز از شستن موهای خود جلوگیری کنید. پس از آن هم باید تا حد امکان موهایتان را با آب گرم نشویید. 

به طور کلی شستشوی موها با آب ولرم رو به سرد به افزایش خون رسانی کف سر کمک کرده و برای سلامت مو مفید است. پس بهتر است هرگز موهای خود را با آب  خیلی گرم نشویید. 

برای شستن موهای رنگ شده حتما باید از شامپوی مناسب و مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید. این کار هم به افزایش ماندگاری رنگ مو کمک می­ کند و هم باعث تقویت مو خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: سیلیکون در شامپو

انتخاب مارک رنگ مو

انتخاب مارک رنگ مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که استفاده از یک مارک نامعتبر می­ تواند آسیب زیادی به موهای شما وارد کند. 

رنگ مویی که انتخاب می ­کنید باید فاقد مواد شیمیایی خاصی مانند آمونیاک باشد. چرا که این مواد می­ توانند در زمان رنگ کردن مو به سلامت موها و یا حتی پوست سر شما آسیب بزنند. 

استفاده از رنگ موهای ارگانیک می ­توانند بهترین گزینه برای شما باشند. پس تا حد امکان در زمان انتخاب مارک رنگ مو، به ارگانیک بودن آن هم توجه کنید. 

hair-color-brand-2

بهترین زمان رنگ کردن مو

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ کردن مو در زمان­ های خاص ممکن است روی ماندگاری رنگ مو تاثیر داشته باشد. برای مثال خانم­ های باردار برای رنگ کردن موهای خود محدودیت دارند و باید زمان رنگ کردن مو را حداقل به بعد از سه ماهه اول بارداری موکول کنند. بنابراین یکی از نکات قبل رنگ کردن مو این است که به وضعیت جسمانی خود توجه داشته باشید. برای مراقبت از رنگ مو و تثبیت بهتر آن، اگر به بیماری خاصی دچار هستید رنگ کردن موهای خود را در دوران نقاهت خود انجام دهید. 

کلام آخر

به عنوان نکته پایانی باید به شما بگوییم که در کنار زیبایی موها، حتما به سلامت مو هم توجه ویژه داشته باشید. استفاده از مارک رنگ موی مناسب، توجه به نکات مهم در رنگ کردن موها، استفاده از شامپو و ماسک موهای تقویت کننده، روغن تراپی و… از جمله کارهایی هستند که شما می ­توانید برای حفظ سلامتی موهای خود انجام دهید.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

  1. سلام خوبین خسته نباشید ممنون از مطالبتون فقط یه سوال؟کاش اسم چندتارنگ موبامارک بهترهم نام میبردین مثلا فلان مارک یافلان رنگ موبرای موهای خشکو یاچرب،اونوقت می فهمیدیم که کدوم مارک بهتره وتاآخرازاون استفاده میکردیم،ممنون ازراهنماییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید