مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مدت زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نانو کراتین مو

نانو-کراتین
فهرست مطالب

نانو کراتین مو یکی از مواردی است که اکثر خانم ها به آن توجه ویژه ای می کنند. روش های زیادی برای صافی مو وجود دارند که تحت شرایط گوناگونی می توان از این روش ها بهره برد. یکی از روش های زیبا سازی و در عین حال افزایش سلامت موها، نانوکراتین مو می باشد.

نانو کراتین مو را بیشتر بشناسید

به صورت کاملا طبیعی تارهای مو دارای ماده پروتئینی کراتین می باشند. ماده کراتین در سلامت و زیبایی مو نقش مهمی ایفا می کند. عواملی همچون دکلره، رنگ کردن و استفاده بیش از حد از اتو و سشوار موجب کاهش و حتی از بین رفتن کراتین در موها می شود که این موضوع موجب نابودی ساختار موها می شود.

در این زمان است که ممکن است موهای شما دچار موخوره شود و درخشش و زیبایی خود را از دست دهد. شاید بپرسید که چگونه می توان در چنین شرایطی موها را به حالت قبلی برگرداند؟ در جواب باید گفت که شما باید از روش های کراتین برای سلامت بخشی به موهای خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش های درمان موخوره

کراتین مو

نانو کراتین چه کاربردی برای مو دارد؟

نانو کراتین مو یک روش درمانی بسیار موثر برای حفظ سلامتی و ظاهر مو می باشد. همچنین کاربرد نانو کراتین مو این است که در هر قسمت شکسته و یا نازک تار مو از مواد پر می‌ شوند. تا موها پر و براق‌ تر به نظر برسند. علاوه بر این مواد نانو کراتین موجب آب رسانی موها می شود و رطوبت کافی را به موها می بخشد و به ترمیم پیاز مو هم کمک زیادی می کند.

بسیاری معتقدند از این روش می توان بر روی تمامی موها استفاده نمود و هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما  برای اینکه از این روش نتیجه موفقیت‌آمیزی کسب کنید.

به شما توصیه می‎کنیم پیش از انجام آن اقدام به رنگ مو های خود نمایید. در صورتی که به هر دلیلی قصد دارید پس از انجام کراتین اقدام به رنگ کردن، موهای خود کنید، بهتر است حداقل دو هفته بعد این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اولاپلکس چیست ؟

آشنایی با انواع نانو کراتین

کراتین نوعی پروتئین طبیعی و مورد نیاز برای مو می باشد که در صورت کاهش آن، تارهای مو زبر، وز وز، کدر و خشک می شوند. امروزه متخصصان تلاش بر این دارند با استفاده از ماده ای به نام کراتینه، موها را تقویت کرده و نرمی و لطافت را به مو ها باز گردانند. همین طور استفاده از این روش به درمان ریزش مو کمک می کند. در ادامه این مطلب به معرفی انواع کراتینه مو می پردازیم. اگر موهایتان آسیب دیده و نیاز به تقویت و پروتئین تراپی دارند پس همراه ما باشید.

کراتینه برزیلی

کراتینه برزیلی یکی از بهترین و موثرترین روش های درمان موهای وز می باشد. همین طور می تواند موها را بدون افزایش حجم، به حالت نرم و لطیفی در بیاورد. اگر موهای مجعد و فرفری ای دارید که در برابر رطوبت تغییر حالت می دهد و پف می کند حتما از کراتینه برزیلی استفاده کنید.

مرحله انجام

در این روش متخصص برای شروع مواد را به موها آغشته کرده سپس آن را با استفاده از اتو مو سرامیکی به خورد موها می دهد، تمامی این مراحل بین 1 الی 2 ساعت طول می کشد. همچنین مدت زمان ماندگاری کراتینه برزیلی چیزی حدود 3 الی 6 ماه خواهد بود.

البته این نکته را در نظر بگیرید که کراتینه برزیلی فاقد فرمالدئید می باشد. بنابراین هیچ خطری سلامتی بدن، مو و محیط زیست را به خطر نمی اندازد. با استفاده از این روش موهایتان علاوه بر صاف شدن، لخت هم خواهد شد.

کراتینه نرم کننده

این نوع کراتینه خاصیت درمانی ندارد و تنها به منظور تبدیل موهای وز و فرفری به حالت صاف، نرم و درخشان انجام می شود. بنابراین اگر موهای فر ریز تا متوسطی دارید می توانید از کراتینه نرم کننده استفاده کنید.

مرحله انجام

در این روش نیز همانند کراتینه برزیلی، مواد را با استفاده از اتو مو سرامیکی به خورد موها می دهند. همچنین مدت زمان ماندگاری این روش حدود 2 ماه می باشد. این نکته را در نظر بگیرید که مواد استفاده شده در این روش نیز کاملا طبیعی می باشد و به موها آسیب نمی زند. در نتیجه شما می توانید با خیال راحت برای کراتینه کردن موهایتان اقدام کنید.

کراتینه ژاپنی

در این روش از کراتینه برزیلی و صاف کننده مو ژاپنی به صورت همزمان استفاده می شود و به همین جهت به آن کراتینه ژاپنی می گویند. مدت ماندگاری این نوع کراتینه 5 ماه بیشتر از کراتینه برزیلی می باشد و برای انواع موها هم قابل استفاده می باشد.

مرحله انجام

ابتدا متخصص، کراتینه برزیلی را با استفاده ار اتو مو سرامیک روی موها فیکس می کند سپس مواد صاف کننده ژاپنی را به موها آغشته کرده و شانه می زند ( در صورتی که موهای فرد بسیار ضخیم و زمخت باشد، این مرحله دو بار تکرار می شود )، بعد از گذشت مدت زمان حدود یک ساعت موها را شست و شو می دهند. تمامی این مراحل بین 4 الی 5 ساعت طول می کشد.

کراتینه اکسپرس

اکسپرس کوتاه ترین نوع کراتینه می باشد و برای آن دسته از کسانی که موهای صافی دارند. اما در صورت تماس با رطوبت پف کرده و نامظم می شود مناسب است.

مرحله انجام

در این روش اول مواد را مانند سرم روی موها اعمال کرده سپس با استفاده از اتو مو سرامیکی فیکس می کنند. ماندگاری این نوع کراتین حدود 6 هفته است اما اگر می خواهید این مدت زمان افزایش یابد بلافاصله پس از کراتین موهایتان را با شامپو های بدون سولفات شست و شو دهید.

بیشتر بخوانید: سیلیکون در شامپو چیست ؟

روش های مراقبت از مو پس از نانو کراتین

با توجه میزان آسیب دیدگی و جنس مو باید از شامپوی مخصوص موهای خود بهره ببرید تا این روش ماندگاری بالایی بر موهای شما بگذارد.

مراقبت از نانو کراتین مو

همچنین باید به این مورد اشاره کرد که ماندگاری مواد نانوکراتین بر روی موهای ضخیم و آسیب ‌دیده کمتر می باشد. در صورتی که  قصد کوتاه کردن موهای خود را دارید، بهتر است این کار را پس از کراتینه انجام دهید.

توصیه می کنیم پس از نانوکراتین مو بین سه تا پنج روز موهای خود را نشویید و از خیس شدن موها نیز جلوگیری کنید. در صورتی که به هر دلیلی موهای شما مرطوب شدند سعی کنید هرچه سریع تر آن را خشک کنید. در دوران نقاهت، موهای خود را با هیچ وسیله ای نبندید.

پس از حمام رفتن، سعی کنید موهای خود را در کوتاه‎ترین زمان با استفاده از براشینگ صد در صد خشک نمایید. هر چقدر موها بیشتر خیس بمانند، به همان اندازه دوام مواد کراتینه کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: دلایل کاهش رشد مو

چه کسانی نانو کراتین را انجام می دهند؟

روش نانو کراتین و سایر روش‌های تکمیلی مرتبط با این روش، به نوعی سیستم هیبرید مو هستند. این روش های تلاش می‌کنند به کمک مواد شیمیایی و ابزار گوناگون، موهای شما را تا حد ممکن به صافی برساند. در نتیجه شما می توانید با استفاده از این روش های موثر به صافی دائمی موها برسید. البته این نتیجه در گرو تکرار این روش‌هاست.

همانطور که گفتیم از روش نانو کراتین می­توان بر روی هر نوع مویی مانند هایلایت، رنگ شده، دست نخورده، روشن شده، فر شده یا نرم و خوابیده استفاده نمود. همچنین استفاده از این روند حدودا بین 1.5 تا 3 ساعت بسته به طول و ضخامت موها طول می­کشد.

پس از استفاده از مواد نانو کراتین، مو تا 30 دقیقه به حال خود گذاشته می­شود تا کراتین به ساقه مو جذب شود. بعد موها سشوار می­شوند. سپس برای محکم شدن و نگه داشتن رطوبت که موها را آبرسانی و یک براقی شیشه مانند روی آنها ایجاد می­کند اتو می­شوند.

باید و نبایدها در انجام نانو کراتین

پس از انجام نانوکراتین، موها تا 3 روز باید به حالت طبیعی­شان بمانند. به هیچ وجه آنها را پشت گوش­هایتان نبندید و از هیچ اکسسوری مو برای جمع کردن مو استفاده نکنید. همچنین همانطور که گفته شد موهایتان را نباید تا 3 روز بعد از انجام این روش خیس نمایید.

باید های کراتین مو

برای شستشو موها بعد از رنگ مو یا هایلایت مو تنها فقط شامپوی توصیه شده توسط آرایشگرتان را استفاده نمایید. عمل به این توصیه ­ها واقعا اهمیت دارد چرا که اگر نکات بالا به درستی پیگیری نشوند ما نمی­توانیم نتایج را تضمین کنیم. برای انجام این تکنیک از اتوهای مخصوصی با درجه حرارت بالا استفاده می‌شود. دستگاه اتوهای متنوعی مانند اتو نانو در بازار وجود دارد. اما این دستگاه‌ها متفاوت از دستگاه مورد استفاده در این تکنیک است.

در صورتی که نمی‌خواهید به عوارض نانو کراتین و نانو گلوبال گرفتار شوید باید به مواردی هنگام انجام این تکنیک دقت کنید. به عنوان مثال یکی از عوارض نانو کراتین آسیب به موهاست. همچنین اگر به تازگی دکلره مو انجام داده اید، باید دقت بیشتری در انجام چنین تکنیک‌هایی داشته باشید. تا حد امکان به موهایتان فرصت بازسازی بعد از دکلره را بدهید.

قیمت نانو کراتین مو چقدر است؟

با توجه به متغیر بودن قیمت متریال مصرفی انواع نانو کراتین با توجه به برند، میزان و حجم موها و دستمزد آرایشگر قیمت نانو کراتین مو متغیر است و برای دریافت اطلاعات در رابطه با قیمت نانو کراتین مو باید به آرایشگاه مد نظرتان مراجعه کنید.

کلام آخر

نانو کراتین مو نیاز به مواد مخصوص به خود را دارد. فرد متخصص می تواند موادی را از برندها و مارک های مختلف برای کار خود استفاده نماید. درآمد این کار بسیار عالی می باشد. البته هزینه دریافتی بستگی به مواد استفاده شده در کاری که انجام داده اید دارد. زمانی که از مواد درجه یک و عالی استفاده می کنید می توانید درآمد بسیار بالایی را داشته باشید.

اشتراک گذاری

4 پاسخ

  1. منم خیلی دوس دارم کراتین انجام بدم ولی نمیدونم که ضرری به مو میزنه یا نه. موندم چیکار کنم 😕

    1. عه چه خوب. انجام دادنش بد نیست. البته میشه گفت سلیقه ایه. ولی خب هرچیزی مشکلات خودشو داره. 🥰😊

  2. با خواندن این مقاله تصمیم گرفتم موهام رو کراتین انجام بدم از فیلمی که از نمونه کارها گذاشتند خیلی خوشم اومد ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید